نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: کاهش نرخ تورم در اقتصاد از یک عددی پایین تر، پدر اقتصاد کشور را در می آورد و تولید کشور را دچار چالش می کند لذا وقتی دولت می گوید ما نرخ تورم را تک رقمی می کنیم، این یک ...
کد خبر: ۸۶۹۳۱۱۷
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  محمد رضا پور ابراهیمی   در خصوص وضعیت اقتصادی حال حاضر کشور و تعطیلی کارخانه های بزرگ با سابقه کار بالا، گفت: فضای اقتصادی کشور فضای مطلوبی نیست و ما هیچ گشایشی را در زمینه اقتصادی ندیدیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وضعیت شاخص های ما در بخش تولید، اشتغال و بنگاه های اقتصادی به صورت میانگین وضعیت نامناسبی است که دو عامل خارجی و داخلی در این بحث دخیل است.

پورابراهیمی ادامه داد:  فضای رکود منطقه ای و جهانی همان عامل خارجی است که مربوط به کالاهای اساسی همانند نفت، سنگ آهن و امثال آن ها که به شدت بر درآمد ها و سودآوری بنگاه های اقتصادی اثر می گذارد و بحث نفت نیز که در بودجه عمومی کشور تاثیر گذار است.

وی سیاست های اتخاذ شده در داخل کشور توسط دولت را از عوامل درونی تاثیر گذار بر اقتصاد عنوان کرد و افزود: اعتقاد ما بر این است کشوری که با رکود مواجه است چه رکودی که به واسطه عوامل داخلی  و چه رکودی به واسطه کاهش قیمت های جهانی که در اختیار ما نیست ایجاد می شود، نباید نرخ تورم را از یک حد معمول پایین تر ببرد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: کاهش نرخ تورم در اقتصاد از یک عددی پایین تر، پدر اقتصاد کشور را در می آورد و تولید کشور را دچار چالش می کند لذا وقتی دولت می گوید ما نرخ تورم را تک رقمی می کنیم، این یک سیاست غیر منطقی است و قابل قبول نیست.

پورابراهیمی در ادامه اذعان کرد: کاهش نرخ تورم چیزی خلاف تولید کشور است و نتیجه آن همان چیزی می شود که امروز می بینیم و بسیاری از کارخانه های ما از جمله همین کارخانه ارج، تعطیل می شود.

وی توضیح داد: دولت باید در این سیاست ها تجدید نظر کند چرا که همه اقتصاد دانان دنیا می گویند رونق همراه با تورم بهتر از بیکاری و رکود و تعطیلی بدون تورم است ولی به نظر می رسد بخش دوم این مسئله بر اقتصاد کشور ما حاکم شده است.

این دکترای اقتصاد در پایان خاطر نشان کرد: سیاست های غلط داخلی مثل همین کاهش نرخ تورم چالش هایی را برای اقتصاد کشور ایجاد کرده است لذا دولت باید تلاش کند تا رونق اقتصادی را به کشور برگرداند، چرا که کاهش نرخ تورم خیلی از کار مردم گره گشایی نخواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: بوتیا نیوز

ارسال نظرات