فعال فرهنگی گیلان در گفتگو با بسیج:

اظهارات «حجت‌الاسلام رفیعی» بر پایه دلسوزی و انجام وظیفه تبلیغی است

یک فعال فرهنگی گیلان گفت: اظهارا ت «حجت‌الاسلام رفیعی» بر پایه دلسوزی و انجام وظیفه تبلیغی است.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۴۲
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۹
حجت‌الاسلام سعید مهدوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، با اشاره به سخنان حجت‌الاسلام رفیعی در جمع نمازگزاران قم، اظهار کرد: اظهارا ت دکتر رفیعی بر پایه دلسوزی و انجام وظیفه تبلیغی و در راستای رسالت جامعه روحانیت که آن هشدار و بیدارباش نسبت به معضلات مختلف اجتماعی، به روز و به هنگام می باشد، است.

وی افزود: یکی از آن معضلات و نابهنجاری‌ها که متاسفانه امروز در سایه ولنگاری فرهنگی بخشی از مسئولان در گوشه کنار جامعه، چهره متدینانه و ولایتمدارانه مردم مارا مخدوش نموده، پدیده بدحجابی و بعضا بی حجابی می باشد.

این فعال فرهنگی گیلان گفت: البته معمولا هشدار در حالت طبیعی به کام مخاطبان اصلی که مسئولان باشند خوش نمی‌آید و بر این اساس بعضی‌ها با سوء برداشت و بعضی دیگر با فرا فکنی رسانه‌ای و تبلیغی، سخنان دکتر رفیعی را تحریف نموده و در یک فضای جنگ روانی ایشان را متهم به توهین به مردم گیلان نموده‌اند.

 حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه دکتر رفیعی به هیچ وجه به مردم گیلان توهین ننموده‌اند، تصریح کرد: ایشان صحنه‌هایی را که در برخی از خیابان‌های گیلان آن هم به جهت شرکت در مراسم سالگرد امام(ره) مشاهده نموده‌اند به بیان انذار و نصیحت به مسئولان کشوری و استانی داشتند.

وی با بیان اینکه ظاهرا به مزاق مسئولان استانی خوش نیامده است و ازین سوء برداشت سوء استفاده تبلیغی و رسانه‌ای می‌نمایند، خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم حقیقت شبیخون فرهنگی بر جامعه خود را نفی نماییم.

این فعال فرهنگی گیلان اظهار کرد: نباید با نفی واقعیات و سرپوش نهادن معضلات و ولنگاری‌های فرهنگی و اخلاقی عده‌ای ازهنجارشکنان، در فضای توهمی بمانیم.

این فعال فرهنگی گیلان ادامه داد: درست است که مردم گیلان همانند همه مردم ایران  مردمی ولایتمدار و بیدارند اما تعداد معدود و محدود افراد بزهکار را نمی‌شود نفی نمود.

آمار بزهکاری و نابهنجاری‌های رفتاری خود گویای خطر اندولسی شدن جامعه است

حجت‌الاسلام مهدوی با بیان اینکه آمار بزهکاری و نابهنجاری‌های رفتاری خود گویای خطر اندولسی شدن جامعه است، افزود: آیاآقایان فعالیت‌های شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های منحط وابسته به نظام سلطه برای ترویج بی حیایی را نفی می‌کنند؟

وی گفت: در این شلوغی اظهار نظر، فیاض زاهد، چه تصاویر بدحجابی خانواده‌شان در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های عمومی نشر پیدا کرده، خنده آورترین است، البته خنده تلخ من از گریه غم انگیزتر است.

این فعال فرهنگی گیلان تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه روحانیت گیلان خیرخواهی حجت الاسلام رفیعی را شروع خوبی برای مطالبه جدی از مسئولان فرهنگی برای استقرار حیا و عفاف در مناطق خصوصا گردشگری نمایند.

حجت‌الاسلام مهدوی خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از این هنجار شکنی‌ها توسط غیر گیلانی‌ها اتفاق می‌افتد اما متاسفانه ظهور و بروز عواقب سوء آن، در فضای زندگی مردم متدین گیلان نمود پیدا می‌کند و آمار اعلام شده مراکز رسمی از طلاق و  بزه‌های اخلاقی خود حکایت گر این واقعیت تلخ است.

ارسال نظرات