رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری زنجان:
27 روستای بحرانی در زمینه آتش‌سوزی در شهرستان زنجان وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۳۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان گفت: 27 روستای بحرانی در زمینه آتش‌سوزی در شهرستان زنجان وجود دارد.

علی نهاوندی در جلسه مدیریت بحران شهرستان زنجان افزود: برنامه‌ریزی برای به حداقل رساندن بلایای طبیعی آتش‌سوزی در شهرستان زنجان در حال انجام است

وی با اشاره به اینکه دامداران برای کنترل آتش‌سوزی به مراتع هدایت شده‌اند، عنوان کرد: این اقدام با هدف به حداقل رساندن آتش‌سوزی در مراتع و ایجاد برهه در آن انجام شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان با اشاره به اینکه همه ساله از افراد داوطلب برای خاموش کردن آتش دعوت می‌شود، ادامه داد: این موضوع ضریب اطمینان حضور افراد را کاهش می‌دهد.

نهاوندی 27 روستای بحرانی در شهرستان زنجان وجود دارد، ادامه داد: شماره 1504 آماده دریافت گزارشات مردمی در زمینه آتش‌سوزی در مراتع است.

وی با اشاره به آماده‌باش و گشت‌های منابع طبیعی در جاده‌های طارم و تهم اضافه کرد: چهار گشت خودرویی در شهرستان زنجان فعالیت دارد.

این مسؤول اعلام کرد: تابلوهای اطلاع‌رسانی و هشداردهنده نیز در مراتع شهرستان زنجان نصب شده است.

نهاوندی با اشاره به اینکه براساس قوانین نیروهای لشکری و کشوری باید منابع طبیعی را در زمینه اطفای حریق یاری کنند و عنوان کرد: در استان و شهرستان زنجان هلال احمر، سپاه و بسیج همکاری مطلوبی در این زمینه دارند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان زنجان با بیان اینکه زمان اطلاع‌رسانی در هنگام آتش‌سوزی را بسیار مهم خواند و ادامه داد: مردم در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی مورد را با منابع طبیعی در میان بگذارند.

 

 

ارسال نظرات