خبرهای داغ:
فرماندار کبودراهنگ:

مناسب‌سازی معابر برای عموم مردم است نه فقط معلولان

فرماندار کبودراهنگ با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر برای عموم مردم است، گفت: مناسب سازی تنها برای فرد معلول نیست چرا که سالمندان، کودکان و زنان باردار از این فضاها استفاده می کنند.
کد خبر: ۸۶۹۲۹۱۸
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
مناسب‌سازی معابر برای عموم مردم است نه فقط معلولان
به گزارش خبرگزاری بسیج در کبودراهنگ، احسان قنبری در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کبودراهنگ با اشاره به 48 درصد اماکن دولتی و خصوصی و با بیان اینکه مناسب‌سازی معابر برای عموم مردم است، اظهار کرد: مناسب سازی تنها برای افراد معلول نیست چرا که سالمندان، کودکان و زنان باردار در استفاده از این فضاها و اماکن نقش دارند.

وی مناسب سازی را بسیار مهم و ضروری دانست و افزود: مناسب سازی باید در تمامی شهرستان به صورت تخصصی انجام پذیرد و توجه ویژه به این بحث داشت.

فرماندار کبودراهنگ تصریح کرد: 48 دستگاه از اماکن دولتی و خصوصی شهرستان کبودراهنگ از جمله سه دستگاه نیاز به نصب آسانسور، 15 دستگاه رمپ احداث شده ولی دارای مشکل ، 30 دستگاه نیز نیاز به اصلاح مناسب سازی درب ورودی دارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری در حال انجام معابر شهری است، گفت: باید در این راستا باند نابینایان توسط شهرداری اجرایی شود.

قنبری درخصوص اماکن عمومی به شرکت های دولتی، موسسات، دانشگاه ، ترمینال، مراکز تجاری، رستوران، پارک و معابر و مکان هایی که مورد استفاده قرار گیرد اشاره کرد.

حسین نوری مسئول دفتر فنی و مهندسی اداره کل بهزیستی استان همدان گفت: ستاد مناسب سازی به ریاست وزارت کشور و دبیری بهزیستی در مناسب سازی ساختمان دولتی، اصلاح و مناسب سازی معابر شهری، اماکن عمومی و خصوصی عمده فعالیت آنان است.

رضا جعفری نیکو رئیس بهزیستی کبودراهنگ ادامه داد: مناسب سازی در راستای ارتقاء سطح کمی و کیفی خدمات توانبخشی و دسترسی آحاد مردم به منظور تساوی و مشارکت تمامی افراد اعم از معلولین در جامعه صورت می گیرد.

وی گفت: همه ادارات موظف هستند نسبت به ایجاد رمپ ورودی و میله دستگرد به منظور تردد بهتر و راحت معلولین، زنان باردار و کودکان اقدام کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار