یک اقتصاددان در گفتگو با «بسیج»:

تعطیلی ارج، تعطیلی هویت صنعتی مردم ایران است/مدیران بی‌کفایت این بلا را سر ارج آورده‌اند

آلبرت بغزیان با بیان اینکه تعطیلی ارج، تعطیلی هویت صنعتی مردم ایرانی است افزود: برند لوازم خانگی ارج در هر خانه ایرانی از سالیان پیش وجود داشته است و عدم حمایت کافی منجر به تعطیلی کارخانه ارج شده است هر چند کیفیت متناسب با تکنولوژی انتظار مردم از یک صنعت بروز رسانی شده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۹۸
|
۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹

آلبرت بغزیان اقتصاددان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، با اشاره به تعطیلی کارخانه ارج اظهار داشت: در هر کارخانه ای امکان سرنوشت ورشکستگی یا تعطیلی وجود دارد ولی ارج با قدمت طولانی به عنوان هویت صنعت ایرانی محسوب می شد عدم کنترل واردات و عدم در نظر گرفتن ممنوعیت لوازم خانگی از خارزج کشور از دلایل عمده تعطیلی است.

وی با بیان اینکه تعطیلی ارج، تعطیلی هویت مردم ایرانی است افزود: برند لوازم خانگی ارج در هر خانه ایرانی از سالیان پیش  وجود داشته است و عدم حمایت کافی منجر به تعطیلی کارخانه ارج شده است هر چند کیفیت متناسب با تکنولوژی انتظار مردم از یک صنعت بروز رسانی شده است.

بغزیان خاطر نشان کرد: بی کفایتی مدیران از عوامل مهم در تعطیلی کارخانجات صنعتی است و تعطیلی خانواده بزرگ ارج در صنعت کشور، از دست دادن عضوی ملموس اقتصادی در خانه هر ایرانی است.

وی در خاتمه افزود: شاید رقبای گسترده در عرصه تولید و توزیع لوازم خانگی است که دولت نتوانسته است تزریق سرمایه به این کارخانه را داشه باشد و گرنه دولت با تزریق سرمایه ای که به دو خودروساز مطرح داشت توانست بازار داخلی را در اختیار این دو خودرو ساز قرار دهد.

ارسال نظرات