رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده:

شرکت 500 نفر در مسابقات قرآن شهرستان خدابنده

500 نفر در مسابقات قرآن از شهرستان خدابنده شرکت کرده اند.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۶۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده از شرکت 500 نفر در مسابقات قرآن شهرستان خبر داد و گفت: مراسم تجلیل از نفرات برتر این مسابقات طی روزهای آینده برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام حسن رضا محمدی افزود: سازمان اوقاف با هدف ترویج فعالیت‌های دینی و قرآنی برنامه‌های متعددی را طی سال اجرا می‌کند.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور اظهار کرد: در همین راستا طبق سهمیه‌بندی صورت گرفته اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان نیز قریب به 4 هزار نفر حافظ قرآنی تربیت کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با بیان اینکه طرح تربیت حافظان قرآن کریم برای رده‌های سنی مختلف به مدت چهار سال اجرا شد، اضافه کرد: خوشبختانه استقبال از اجرای این طرح در شهرستان مطلوب و در حد انتظار بود.

محمدی با بیان اینکه در همین راستا به صورت سالانه مسابقات سراسری قرآن کریم در کشور و به تبع آن استان‌ها و شهرستان‌های تابعه برگزار می‌شود، تصریح کرد: این مسابقات به صورت سالانه برگزار می‌شود و امسال نیز سی و نهمین دوره این مسابقات در شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده با اشاره به اینکه مسابقات در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در 31 اردیبهشت برگزار شد، اضافه کرد: همچنین مسابقات رشته اذان و ابتهال و دعاخوانی و مسابقات سراسری مفاهیم نیز در قالب تفسیر سوره مبارکه یونس برگزار شد.

وی با بیان اینکه مسابقات اعلام شده در دو بخش خواهران و برادران و در رده سنی بالای 18 سال برگزار شد، اظهار کرد: طی روزهای آینده برنامه تجلیل از نفرات برگزار برگزار خواهد شد.

محمدی با اشاره به اینکه نفرات برتر قرآنی در رشته‌های حفظ پنج جزء قرآن کریم، 10 جزء قرآن کریم، 20 جزء قرآن کریم، حفظ کل، قرائت، ترتیل، ابتهال و دعا خوانی طی روزهای آینده تجلیل خواهند شد، تصریح کرد: در رشته اذان نیز به نفرات اول تا سوم در بخش برادران جوایزی اهدا خواهد شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان خدابنده تصریح کرد: در مجموع 500 نفر در مسابقات قرآن کریم خدابنده در رشته‌های مختلف حضور داشتند.

ارسال نظرات