به‌منظور تکریم ماه مبارک رمضان،اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان،جشنواره فرهنگی رمضان را در زنجان با ٣٦٤ برنامه برگزار می‌کند.
کد خبر: ۸۶۹۲۸۶۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان گفت:به‌منظور تکریم ماه مبارک رمضان،اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان،جشنواره فرهنگی رمضان را در زنجان با ٣٦٤ برنامه برگزار می‌کند.

ایرانه حیدری افزود: درسومین جشنواره قرآنی، فرهنگی و هنری رمضان برنامه‌هایی از جمله نمایشگاه قرآن و عترت در فرهنگسرای امام خمینی(ره) از ٢٤ خرداد تا دوم تیر ماه دایر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های این جشنواره با محوریت ماه مبارک رمضان برای اقشار مختلف مردم در سطح شهر اجرایی می‌شود، گفت: مکان برنامه‌ها تنها محدود به مساجد نمی‌شود.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان عنوان کرد: در راستای جلب رضایت عموم مردم سعی شده برنامه‌های متنوعی برای رده‌های مختلف سنی لحاظ شود.

حیدری با بیان اینکه این برنامه ها با همکاری موسسات قرآنی برگزار می شود افزود: دراین نمایشگاه آثاری در قالب هنرهای تجسمی و صنایع دستی، نمایش آثار نفیس، ادعیه و قرآن، حجاب و عفاف و نرم افزار و کتب علوم قرآنی و در معرض دید عموم قرار می گیرد.

وی از برگزاری کارگاه تدبر در قرآن کریم خبر داد و گفت: این برنامه نیز در مسجد ثارالله ـ خانه قرآن (دیزج آباد)، باب الحوائج ـ تکیه عباس کن کن، مسجد حضرت زهرا (س) ـ مسجدالنبی (فاتح)، مسجد دمیریه، مسجد فاطمه الزهرا(بی سیم)، موسسه فرهنگی و قرآنی زمزم معرفت اجرایی خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه مجری این برنامه موسسه فرهنگی و قرآنی زمزم معرفت خواهد بود، گفت: در این برنامه موضوعاتی از قبیل واجب بودن یادگیری سوره نور و احکام زنا کارها، اجازه داخل شدن به خانه‌ها، حجاب مردان و زنان، ازدواج دادن مجردها چگونگی خلقت جانداران وچگونگی تربیت فرزندان و تغذیه در قرآن آموزش داده خواهد شد.

وی برگزاری کارگاه نهج‌البلاغه را از دیگر برنامه‌های اجرایی همزمان با ماه رمضان اعلام کرد و افزود: این برنامه توسط موسسه فرهنگی و قرآنی زمزم معرفت از ساعت ٩ و ٣٠ دقیقه صبح تا ١٣ ظهر دایر خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زنجان ادامه داد: طرح مذکور در مسجد ولیعصر (شهرک امیرکبیر)، مسجد قاسمیه (کوچه احمدیه)، مسجد ثامن الائمه (درمانگاه)، مسجد امام سجاد- مسجد الهادی(اعتمادیه)، مسجد امام علی(ع) آزادگان، موسسه نورالحق، مسجد زینب کبری(س) بابائیان، خانه قرآن (روستای دیزج آباد)، موسسه زمزم معرفت، هیات حضرت ابوالفضل (ع)، مسجد احمدیه (امیرکبیر)، مسجد امام حسین(ع) کوی فرهنگ و مسجد پنج تن(روبروی جهاد) برگزار خواهد شد.

وی همچنین از برگزاری محافل انس با قرآن کریم خبر داد و گفت: این برنامه نیز در مسجد ابوذر(کوی ثمین) پس از نماز مغرب و عشاء برگزار خواهد شد.

حیدری از برگزاری کارگاه "سیمای پرهیزکاران" در نهج‌البلاغه خبر داد و افزود: این کارگاه آموزشی در مدت ١٠ روز در ١٤ مسجد شهرستان به اجرای آموزش برای علاقمندان می‌پردازد.

وی با تاکید بر استفاده عموم از اجرای برنامه‌ها به مناطق و مکان‌های مختلف از جمله پارک‌ها و میادین شهر خبر داد و گفت: اجرای تئاترهای خیابانی با موضوع رمضان از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان زنجان با بیان اینکه کودکان و نونهالان از جمله گروه‌های مورد توجه اداره ارشاد هستند، ابراز کرد: برای این گروه برنامه‌های ویژه‌ای در قالب جشن و مسابقه برگزار می‌شود.

وی از برگزاری مسابقه‌ای تحت عنوان "قرآن بخوانید و جایزه بگیرید" ویژه نونهالان خبر داد و تصریح کرد: ٢٥ تا ٢٩ خردادماه این مسابقه در ٥ روستای دیزج آباد، سارمساقلو، اژدهاتو، چورزق و کوشکن اجرایی می‌شود.

ارسال نظرات