محدودیتی برای توزیع کالاهای اساسی ماه رمضان در بازار استان مرکزی نیست

توزیع بیش از یک‌هزار تن اقلام مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: خوشبختانه کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان به اندازه کافی در بازار وجود دارد و با هماهنگی‌های بعمل آمده مقدار 940 تن شکر و 380 تن مرغ منجمد، 40 تن گوشت منجمد و 540 تن برنج با قیمت تعادلی تهیه و توزیع شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۷۷۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۷

بهنام نصرالهی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام مصرفی در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان باتوجه به افزایش تقاضا در برخی از اقلام شاهد افزایش قیمت نیز هستیم.

وی افزود: از آنجا که بحث تنظیم مدیریت بازار محصولات کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که اقلام مورد نیاز از سوی جهادکشاورزی همچون شکر، گوشت قرمز و گوشت مرغ و برنج تهیه و توزیع شود.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: در این راستا نیز در مجموع 940 تن شکر تهیه شد که از این میزان 387 تن در مصرف خانوار و 553 تن به منظور مصارف صنعتی در نظر گرفته شده است.

نصرالهی با اشاره به نرخ تعیین شده برای شکر گفت: در جلسات تنظیم بازار که در استانداری برگزار شد تعیین نرخ عمده‌فروشی بر عهده ستاد تنظیم بازار بوده که هزینه حمل و دست‌کم 7 درصد افزون بر قیمت حمل برای تعیین نرخ خرده‌فروشی در نظر گرفته شد.

وی افزود: گوشت قرمز منجمد 40 تن، گوشت مرغ منجمد 380 تن با تاریخ مصرف زیر سه ماه به قیمت 45 هزار ریال تهیه و در بازار توزیع شد تا شاهد کنترل قیمت مواد پروتئینی پرمصرف در ماه رمضان باشیم همچنین 540 تن برنج وارداتی نیز ذخیره‌سازی صورت گرفته که هنوز قیمت این محصول مشخص نشده است.

معاون برنامه‌ریزی جهاد کشاورزی استان مرکزی با اشاره به افزایش نرخ خرما در ماه رمضان گفت: برای تنظیم قیمت خرما نیز اعلام آمادگی کردیم که در صورت کمبود از استان‌های جنوبی به قیمت مناسب خریداری کنیم و برای مصرف مردم به استان وارد کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات