مسئول نمایندگی در سپاه دشتی، با اشاره به سختی ظاهری در امر روزه‌داری گفت: در ماه رمضان مهم این است که انسان بتواند به وجه الله برسد.
کد خبر: ۸۶۹۲۶۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴


به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی، حجت الاسلام ابوذر شاد در مراسم افتتاحیه طرح‌های قرآنی ماه مبارک رمضان در سپاه دشتی که با حضور کارکنان و سربازان این یگان برگزار شد، با تبیین جایگاه و اهمیت ماه مبارک رمضان، عمده‌ترین اهمیت این ماه مبارک را ظرف نزول وحی بودن آن عنوان کرد.

وی اظهار داشت: در این ماه باید اهل ضیافت الله و کرامت الله باشیم، چرا که خدا دراین ماه ملکوت را به ملک آورده و همه شرایط را برای حرکت و رشد و تکامل بشری فراهم کرده است.

شاد ابراز داشت: اگر انسان به حقیقت این ماه آگاه باشد، از همان شب اول ماه، آمرزیده شده و بهره خود را کسب خواهد کرد.

وی گفت: اگر دو مطلب واقع نمی شد، قرآن نازل نمی شد، یکی قلب پیامبر (ص) که ظرف این مظروف الهی شد و دیگری ماه رمضان که بستر این معجزه جاویدان گشت.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه دشتی بیان داشت: پیش از امت اسلام، این روزه یک ماهه فقط بر پیامبران الهی واجب بود و خدای تعالی با عنایت خاصه خود روزه 30 روزه ماه رمضان را بر مسلمانان امر کرده و منزلت آنان را هم سنگ پیامبران دانسته است.

وی در بیان اهمیت و فلسفه عظیم روزه داری گفت: عمل روزه داری حکمت است چرا که خداوند حکمت و تکامل را در شکم گرسنه قرار داده است و انسان با همین ظرفیت عظیم می تواند به مرتبه ربوبیت برسد.

شاد همچنین با اشاره به سختی ظاهری در امر روزه‌داری افزود: رسیدن به بهشت و دامن الهی، سختی ها در پی دارد اما این سختی ها خواهند رفت و مهم این است که انسان بتواند بااین سختی ها به وجه الله برسد.

ارسال نظرات