واکنش نقی‌پور به دیدار دستیار رییس جمهور با تاج‌زاده در گفت‌وگو با «بسیج»:

دیدار فریدون با محکوم فتنه با اجازه روحانی صورت گرفته است

این روزنامه‌نگار گفت: آقای روحانی باید به عنوان رئیس جمهور تکلیف خود را با بحث فتنه روشن کند و اگر نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را قبول دارد باید موضع خود را صریحا نسبت به این موضوع مشخص کند که آیا می‎خواهد حامی جریان فتنه باشد یا مقابل آن بایستد.
کد خبر: ۸۶۹۲۵۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کمیل نقی پور، روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج راجع به دیدار حسین فریدون (دستیار ارشد رییس جمهور و برادر روحانی) با مصطفی تاج زاده از محکومین فتنه 88 اظهار داشت: با توجه به‌ درپیش بودن انتخابات ریاست جمهوری آینده و به میان آمدن کارزار رقابت، قاعدتا آقای روحانی نیز می‎خواهد کاندیدا شود، لذا نیاز به این دارد که وجاهتی برای خود کسب کند تا بتواند آرای بخشی از جامعه را داشته باشد و برای رسیدن به این منظور از حربه‏‎های مختلف استفاده می‎کند.

نقی پور ادامه داد: آقای روحانی در واقع از بدنه جریان دوم خرداد استفاده می‎کند و می‎خواهد آرای این جریان را در سبد رأی خود بیاورد، بعضی اوقات نیز برای اینکه از بدنه جریان اصولگرایی نیز استفاده ‎کند یک سری اظهاراتی را بیان می‎کند تا این بدنه نگاه بهتری به او پیدا کنند.

وی عنوان کرد: دیدار حسین فریدون به عنوان دستیار ویژه رئیس جمهور در راستای این اهداف آقای روحانی است؛ یعنی آقای روحانی قبل از این دیدار و اتفاق به دنبال کسب وجاهت است تا بدنه افراطی جریان دوم خرداد را همچنان در سبد رأی خود نگاه دارد و بتواند از آن استفاده سیاسی کند.

این روزنامه‎نگار ادامه داد: موضوع رفع سران فتنه نیز که یکی از شعارهای اساسی آقای روحانی بود، هرچند وقتی از گوشه و کنار و از طریق رسانه‎ها مطرح می‎شود، در سفر اخیر به استان یزد نیز که عارف نیز او را همراهی می‎کرد از یکی از سران فتنه یاد کرد که این مسئله موید این است که او درصدد استفاده از ظرفیت این جریان است.

نقی پور با بیان اینکه مسلما این دیدار با اجازه روحانی صورت گرفته، اظهار داشت: حسین فریدون با توجه به نزدیکی و انتسابی که به شخص رئیس جمهور دارد، وقتی با مصطفی تاج زاده دیدار می‎کند این معنا را می‎دهد که این اتفاق با چراغ سبز آقای روحانی صورت گرفته و شاید بتوان گفت که آقای روحانی این دیدار را انجام داده، یعنی پیام آقای روحانی را به تاج زاده رسانده، لذا قطعا این دیدار خارج از تفکرات و سلایق آقای روحانی نبوده است.

وی در توضیح بیشتر بیان کرد: وقتی که نماینده ویژه رئیس جمهور با دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی که علیه منافع این نظام اقدام کرده و محکوم شده، دیدار می‎کند، آقای روحانی نیز با این کار حسین فریدون هم اهداف نظام را خط می‎کشد و هم اتهامی را که تاج زاده داشته، که این کار زیبنده رئیس جمهور نیست.

این روزنامه‎نگار خاطرنشان کرد: آقای روحانی باید به عنوان رئیس جمهور تکلیف خود را با بحث فتنه روشن کند و اگر نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب را قبول دارد باید موضع خود را صریحا نسبت به این موضوع مشخص کند که آیا می‎خواهد حامی جریان فتنه باشد یا مقابل آن بایستد چراکه این مسئله تعارف بردار نیست.

نقی پور در خاتمه با اشاره به سابقه فعالیت‎های اقتصادی حسین فریدون و طرح آن در رسانه‎ها اظهار داشت: این امکان وجود دارد که حسین فریدون نیز بدش نمی‎آید تمرکز و توجه رسانه‎ها را از طریق همین اتفاقاتی که در عرصه سیاسی می‎افتد، از موضوع فعالیت های اقتصادی اش بردارد و خود او یکسری مسائل حاشیه‎ای را پررنگ کند و به آن دامن بزند تا اینکه مسئله اقتصادی او تحت الشعاع کارهای سیاسی اش قرار بگیرد.
ارسال نظرات