خبرهای داغ:
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری و دغدغه های ایشان در مباحث اقتصادی، گفت: متاسفانه تنها عاملی که تاکنون اجازه تحقق اقتصاد مقاومتی را نداده شعارها و حرف های بدون عمل است.
کد خبر: ۸۶۹۲۵۱۷
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ، زهرا سعیدی با تاکید بر ضرورت اصلاح سیستم بانکداری کشور برای تسریع در تحقق اقتصاد مقاومتی، گفت: بانک ها خود عاملی برای تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی شده اند.

وی با بیان اینکه تاکنون راهکار عملی و علمی برای تحقق اقتصاد مقاومتی داده نشده است، افزود: نگاه علمی به معضلات اقتصادی کشور مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی را هموار می کند.
وی با تاکید بر اینکه ترکیب مجلس دهم و نگاه علمی نمایندگان به معضلات کشور جای امیدواری برای رفع مشکلات را در پی دارد، تصریح کرد: تعامل بیش از پیش قوا یکی از مولفه هایی است که به تحقق اقتصاد مقاومتی سرعت می بخشد.
این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از شرایط نا به سامان تولید و صنعت در کشور، گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی و صنعتی ما در کشور در نتیجه وضعیت بد اقتصادی در آستانه تعطیلی قرار گرفته اند.
وی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی ضربه خوردن صنعت و تولید داخلی ما واردات بی رویه است که متاسفانه تاکنون عزم جدی برای مقابله با آن را شاهد نبوده ایم.
سعیدی با بیان اینکه واردات کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود تاسف آور است، افزود: ما باید طلب های خود از کشورهای خارجی را با پول تسویه کنیم تا آن ها به خود اجازه ندهند بازار داخلی ما را با کالای مشابه تولید داخل بهم بزنند.
وی با اشاره به دیگر مانع پیش روی تحقق اقتصاد مقاومتی مبنی بر معیوب بودن سیستم بانکی کشور، گفت: متاسفانه در سیستم بانکداری فعلی ردپای حمایت از تولید ملی دیده نمی شود زیرا بانک های ما فقط در سود واحدهای تولیدی و صنعتی شریک شده و ضرر را به خود آن ها واگذار می کنند.
نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اصلاح سیستم بانکی و تحقق بانکداری اسلامی برای رشد اقتصادی کشور ضروری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها