خبرهای داغ:
نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی گفت: استان قزوین یک استان صنعتی بوده و دارای اقتصاد کشاورزی مبتنی بر سرمایه‌گذاری در صنعت است.
کد خبر: ۸۶۹۲۵۰۰
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، بهمن طاهرخانی نماینده مردم تاکستان در مجلس با اشاره به دیدار اخیر مقام معظم رهبری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید فرهنگ انضباط و انسجام را در تمام سطوح کشور اعم از قوه مجریه، مقننه و ارگان‌های حاکمیتی ایجاد کنیم.

وی افزود: بیانات مقام معظم رهبری زنگ هشدار و هوشیاری برای تمام مسؤولان و دست‌اندرکاران نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله مجلس شورای اسلامی در اجرای نظم و انضباط است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به اینکه استکبار جهانی دست از دشمنی با نظام جمهوری اسلامی بر نمی‌دارد باید با هوشیاری و خرد فعالیت‌های دشمن را رصد کنیم که با رویکردهای مدبرانه و تفکرانه می‌توانیم در تحقق این مهم موفق باشیم.

طاهرخانی در پاسخ به این سؤال که چرا هیچ‌کدام از نمایندگان استان قزوین در کمیسیون‌های مدنظر مقام رهبری از جمله کمیسیون فرهنگی و آموزشی عضو نشده‌اند، گفت: این استان جزو استان‌های صنعتی کشور محسوب بوده و اقتصاد صنعتی آن بخش کشاورزی است و توجه به این بخش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان قزوین یک استان صنعتی بوده و وجود اقتصاد کشاورزی در آن احساس می‌شود، داشتن چنین اقتصادی در این استان مبتنی بر صنعت و هماهنگی بخش کشاورزی و دام با این صنعت است و البته در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: عضویت یا عدم عضویت یک نماینده مجلس در یک کمیسیون مورد نظر محدودیت و خصوصیتی را برای این نماینده به دنبال ندارد، چراکه نماینده مجلس در حالت کلی برای کشور و به صورت ویژه برای استان قزوین فعالیت و خدمت می‌کند.

طاهرخانی با بیان اینکه رویکردی در جامعه دنبال می‌شود که عادلانه و تأثیرگذار در حل مشکلات و فراز و نشیب‌های آن باشد، تصریح کرد: باید بودجه‌های سازمان‌ها و ادارات استان‌ها بر اساس نیازها تأمین شود و استان قزوین نیازمند بودجه‌های اقتصادی و صنعتی است تا بخشی از مشکلات این استان حل شود.

وی با بیان اینکه مسؤولان در حوزه فعالیت خود باید تلاش جدی داشته باشند، مطرح کرد: نماینده مجلس ظرفیتی را در کشور و استان‌ها ایجاد می‌کند که شتاب‌دهنده فعالیت‌ها است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت خود در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مطرح کرد: عضویت بنده در این کمیسیون صرفاً فعالیت در این کمیسیون نیست و بر اساس تخصص و تجربه خود در امور بین‌المللی و قضایی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی عضو شده تا تلاش‌های جدی برای کشور و استان قزوین داشته باشم.

طاهرخانی به مهمترین رویکردهای خود در مجلس دهم اشاره و تشریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان ظرفیت‌های قابل توجهی را در بخش کشاورزی به خود اختصاص می‌دهد تلاش داریم این ظرفیت‌ها را ساماندهی کنیم.

وی اضافه کرد: اگر بتوانیم بخش کشاورزی را ساماندهی کنیم بخش قابل توجهی از مشکلات اشتغال جوانان شهرستان تاکستان حل می‌شود چراکه در گذشته فعالیت‌های مختلف کشاورزی همچون باغداری و به دنبال آن کارآفرینی رونق داشته است.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فعالیت در حوزه کشاورزی هزینه‌بری کمتری را نسبت به سایر مشاغل به همراه دارد، عنوان کرد: اگر برنامه‌های مدونی را برای حوزه کشاورزی شهرستان تاکستان ایجاد کنیم می‌توانیم در حوزه اشتغال‌آفرینی موفق باشیم.

* تشکیل کارگروه‌های فرهنگی در تاکستان

طاهرخانی اضافه کرد: با توجه به اینکه شهرستان تاکستان جزو شهرستان‌های صنعتی استان قزوین محسوب می‌شود و دارای شهرک‌های صنعتی است امیدواریم کارخانه‌های صنعتی نیمه‌فعال و تعطیل را در این شهرستان راه‌اندازی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم در حوزه مسائل فرهنگی کارگروه‌هایی را تشکیل دهیم که در آن موضوعات فرهنگی از جمله فرهنگ ایرانی و اسلامی عنوان و دنبال شود.

*سرمایه‌گذاری در حوزه کشاورزی پله نخست مجلس دهم در تاکستان

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی افزود: هیچ کارخانه‌ای در شهرستان تاکستان وجود ندارد که محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی صورت بگیرد و این محصولات به عرصه‌های بین‌المللی وارد شود.

طاهرخانی ادامه داد: سرمایه‌گذاری در صنابع تبدیلی و کشاورزی نیازمند عزم جدی دولت، مسؤولان و سرمایه‌گذاری‌های بانکی است که امیدواریم با توجهات ویژه این امر محقق شود.

7001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها