در شرایطی که قرار بود نمایشگاه های متعددی در مجموعه شهر آفتاب برگزار شود اما با وجود گذشت حدود یک ماه از برپایی نمایشگاه کتاب در این مجموعه، شاهد برپایی نمایشگاه جدیدی نیستیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۶۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با اعتباری حدود 1300 تا 1400 میلیارد تومان از سوی شهرداری تهران دایر شد.
 
فاز نخست این مجموعه هم زمان با برگزاری بیست و نهمین دوره نمایشگاه کتاب تهران آغاز به کار کرد و قرار است در آینده، فازهای بعدی این نمایشگاه نیز دایر شوند.
 
مدیریت شهری پایتخت راه اندازی یک هتل 5 ستاره و فروشگاه را نیز در فازهای بعدی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب دیده است و قرار شده طی یک بازه زمانی، مشخص فازهای بعدی نمایشگاه ساخته شوند.
 
هم زمان با افتتاح نمایشگاه کتاب در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب، قدرت الله گودرزی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرد که تا شش ماهه اول سال 96، برنامه برگزاری نمایشگاه و جشنواره‌ها در شهر آفتاب مشخص شده و مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب بدون تنفس به کار خود ادامه خواهد داد.
 
وی اعلام کرد: برپایی برنامه ها در شهر آفتاب پشت سر هم خواهد بود و بعد از نمایشگاه کتاب، مجموعه شهر آفتاب تا پایان سال میزبان نمایشگاه ‌های متعددی است. این مسئله باعث اشتغال زایی فراوان در آن منطقه می‌ شود و می‌ تواند کمک زیادی به تقویت اقتصاد جنوب تهران کند.
 
در شرایطی که معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران اعلام کرده بود که راه اندازی مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب سبب تقویت اقتصاد در جنوب پایتخت خواهد شد اما نه تنها خبری از پویایی اقتصاد در آن منطقه نشد بلکه حدود یک ماه است که از برگزاری نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب گذشته و نمایشگاه جدیدی در این مجموعه برگزار نشده است.
 
پیش از این مجتبی عبداللهی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در رابطه با وضعیت فروشگاه شهروند و تره بار راه اندازی شده در مجموعه شهر آفتاب گفت که این مجموعه ها نیمه تعطیل خواهند بود.
 
وی با اشاره به دلایل راه اندازی فروشگاه شهروند و تره بار در مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب تصریح کرد: فروشگاه شهروند و تره بار شهر آفتاب برای ارائه خدمات هر چه بهتر به شهروندان حاضر در مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب دایر شده است.
 
معاون خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به چگونگی فعالیت پرسنل مجموعه های شهروند و تره بار شهر آفتاب اذعان کرد: این دو مجموعه تعدادی پرسنل ثابت داشته و تعدادی دیگر نیز افرادی هستند که در مجموعه شهرآفتاب فعالیت می کنند و در مواقع نیاز به این مجموعه ها اضافه می شوند.
 
هزینه های جاری مجموعه اعم از پول آب، برق و گاز و همچنین چگونگی پرداخت حقوق پرسنل فروشگاه شهروند، تره بار و همچنین نیروهایی که قرار است کار نگهداشت مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب را انجام دهند اکنون به سوالی اساسی در حوزه شهری تبدیل شده است.
 
در این رابطه ابوالفضل قناعتی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: فاز نخست مجموعه نمایشگاهی شهر آفتاب با بیش از 1300 میلیارد تومان اعتبار ساخته شده و خواسته ما از مدیریت شهری این است که حداقل با برگزاری نمایشگاه های مختلف، هزینه پرسنل این مجموعه را تامین کنند.
 
وی افزود: اگر قرار باشد مجموعه شهر آفتاب برای شهرداری سودی نداشته باشد و نمایشگاهی در آن برپا نشود، بدون شک شهردار تهران با تذکر اعضای پارلمان شهری مواجه خواهد شد.
 
عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به وعده های داده شده از سوی مدیران شهرداری تهران به اعضای شورای شهر خاطرنشان کرد: مسئولان شهرداری تهران وعده داده اند که به صورت مرتب در مجموعه شهر آفتاب نمایشگاه های مختلف برپا شود اما بعد از برپایی نمایشگاه شهر آفتاب شاهد این اتفاق نبوده ایم و میزان تنفس مجموعه از حالت عادی خارج شده است.
 
وی تاکید کرد: قرار نیست بالغ بر 1300 میلیارد شهرداری تهران در جنوب شهر خاک بخورد و آنطور که به ما قول داده بودند قرار بود با سرمایه گذاری این اعتبار شرایط ویژه اقتصادی در جنوب تهران ایجاد شود.
ارسال نظرات