خبرهای داغ:
عضو شورای شهر دزفول در گفت‌وگو با بسیج:

تشکیل انجمن خبرنگاران در دزفول/ خبرنگاران در دزفول حمایت می‌شوند

عضو شورای شهر دزفول گفت: به منظور ساماندهی فعالیت خبرنگاران در شهرستان، انجمن خبرنگاران در دزفول با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکیل می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۶۴
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۱

حسین گلستان باغ در گفت‌وگو با خبرنگار  بسیج در دزفول اظهار داشت: طبق بنده 7 ماده 71 اختیارات و وظایف شورای اسلامی شهر و روستا، تشکیل هرگونه انجمن بر عهده و اختیارات شورای های اسلامی شهر و روستا است  و این مقوله به صراحت در قانون مذکور اشاره شده است.

عضو شورای شهر دزفول عنوان کرد: حمایت و ساماندهی فعالیت خبرنگاران، یک مقوله مهم بوده  و این اختیار و وظیفه در استان با تشکیل خانه مطبوعات با  اساسنامه مشخص تحقق یافته ولی تا کنون در حوزه‌های شهر و شهرستان‌ها این موضوع جدی نگرفته شده و تحقق نیافته است.

وی افزود: به  همین جهت و با هدف ساماندهی فعالیت خبرنگاران در شهرستان، انجمن خبرنگاران در دزفول  با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان تشکیل و آغاز به کار خواهد کرد.

گلستان باغ بیان کرد: این انجمن، پس از طرح تصویب در کمیسیون فرهنگی شورای شهر و طی مراحل اداری و قانونی و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول و با حضور خبرنگاران و عکسان خبری و تمام فعالین این حوزه تشکیل و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد البته این انجمن و شرح وظایف و اختیارات آن با خانه مطبوعات فعال استانی تفاوت خواهد داشت.

وی گفت: طبق قانون و رویه موجود، انتخاب هیئت مدیره و شرح اختیارات و قوانین فعالیت این انجمن بر عهده خبرنگاران و اعضا، مطابق با اهداف تشکیل خود تدوین و تعیین می‌شود.

عضو شورای شهر دزفول اظهار کرد: تعیین و توسعه آزادی‌های شغلی و حرفه‌ای و قانونی، فعالین رسانه‌ای کمک به اقتصاد رسانه‌های خبری، استعداد یابی و حمایت از آموزش و به کار گیری حرفه‌ای و رفع نیازهای شغلی خبرنگاران و هم چنین امکان بیمه خبرنگاران از جمله مواردی بوده که با تدوین و تصویب اساسنامه انجمن خبرنگاران دزفول، توسط اعضا امکان پذیر خواهد شد.

وی افزود: با آغاز فعالیت انجمن خبرنگاران دزفول، فعالیت رسانه‌ای و خبری در شهرستان حمایت و امکان رفع نیازهای شغلی و حرفه‌ای فعالین این عرصه به نحوی مناسب فراهم می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها