خبرهای داغ:
با دستور مقام معظم رهبری، خدمات آستان قدس رضوی به آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس ادامه می‌یابد.
کد خبر: ۸۶۹۲۴۴۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، تولیت آستان قدس رضوی در نامه‌ای خطاب به رهبر معظم انقلاب در ارتباط با دو مجموعه آستان مبارک حضرت حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) در طبس و آرامگاه شهید آیت‌الله مدرس(ره) در کاشمر نظرخواهی کرد.

 

رهبر معظم انقلاب در پاسخ به این نامه که از سوی مسؤول دفتر ایشان به حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین سیدابراهیم رئیسی ارسال شده است، نوشتند: مقتضی است خدمات آستان قدس رضوی در آن دو مرقد نورانی و شریف ادامه یابد.

 

آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس، برادر گرامی حضرت امام رضا(ع) و از جمله امامزادگانی هستند که مورخان ایشان را از فرزندان بلافصل امام کاظم(ع) دانسته‌اند.

 

با توجه به برخی از اسناد، زمان بنای اولیه مزار این امامزاده مربوط به قرن پنجم هجری بوده است.

 

مقبره امامزاده حسین‌بن موسی‌الکاظم(ع) طبس از قدیم مورد توجه و استقبال مردم بوده، که متأسفانه در زلزله ویرانگر طبس در سال 1357 این بنا به کلی ویران شد؛ پس از آن، آستان قدس رضوی اقدام به بازسازی آن بقعه مبارکه و رواق‌های اطراف آن کرد و به سبکی بسیار عالی بنای کاملاً مطلوب و درخور شأن این امامزاده با به‌کارگیری طرح جامع احداث کرده است.

 

این آستان مبارک اکنون فضایی بسیار وسیع و زیبا دارد و اغلب مسافرانی که از جنوب شرق، جنوب و مرکز کشور قصد سفر به مشهد مقدس را دارند، حتماً شبی را در جوار برادر امام رضا(ع) به صبح خواهند رساند.

 

فضای این امامزاده با درختان نخل به زیبایی تزئین شده و حوض‌ها و فواره‌ها فضایی بسیار زیبا ایجاد کرده است، همچنین زائرسراهای این امامزاده نیز با تلفیق معماری سنتی و مدرن، فضایی دلپذیر برای زائران این آستان مقدس فراهم کرده است.

 

این امامزاده دارای امکاناتی از جمله چندین سوئیت و غرفه، آشپزخانه عمومی، سقاخانه، دفتر مخابراتی و 36 هزار مترمربع فضای سبز، آب‌نما، سرویس بهداشتی مناسب، شهربازی و توقفگاه خودرو است.


خدمات آستان قدس به امامزاده حسین(ع) طبس ادامه می‌یابد

ارسال نظرات
پر بیننده ها