امام جمعه شهرستان چرداول گفت:ریزگردها زندگی را بر مردم سخت کرده‌ اند و مسئولان باید چاره اندیشی کنند زیرا تحمل این معضل در فصل تابستان سخت و نفسگیر است.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۵۳
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از یار زاگرس حجت الاسلام والمسلمین احمد امرایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر سرابله گفت: جهاد کشاورزی و رونق آن در توسعه و شکوفایی کشور سهم بسزایی دارد و رشد و احیای آن به عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی امری ضروری و مهم بشمار می رود.

وی افزود: بیکاری و ازدواج از مهمترین تهدیدهای اصلی در جامعه ما هستند و نسخه شفابخش بر طرف شدن این دغدغه‌ها اجرا کردن اقتصاد مقاومتی با اولویت کشاورزی است.

امرایی با اشاره به بارش مطلوب باران در سال زراعی جاری و تاکید بر پرداخت زکات توسط کشاورزان، اظهار داشت: زکات توشه‌ای بزرگ از مردم در آخرت است و روحانیون مردم را نسبت به پرداخت آن تهذیب، تشویق و ترغیب کنند زیرا همین زکات یکی از شیوه‌های عمل کردن به اقتصاد مقاومتی و رفع محرومیت از جامعه اسلامی است.

امام جمعه چرداول به دیدار نمایندگان مجلس دهم با مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: در این دیدار صمیمانه رهبر معظم انقلاب چارچوب های اصلی یعنی همان انقلابی و انقلابی ماندن را تبیین کردند و نمایندگان نیز باید فرمایشات معظم له را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: علامت انقلابی بودن هر شخص اینکه هویت و منافع انقلاب را حفظ کند و در برابر استکبار و ظلم کوتاه نیاید زیرا هویت انقلاب ما نفی استکبار و حمایت از مظلومان است.

خطیب جمعه چرداول در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع آلودگی هوا در استان ایلام اشاره کرد وافزود: ریزگردها زندگی را بر مردم سخت کرده‌ اند و مسئولان باید چاره اندیشی کنند زیرا تحمل این معضل در فصل تابستان سخت و نفسگیر است.

امرائی به کشتار دام در مراکز صنعتی و قصابی های سطح شهرستان نیز اشاره کرد واظهار داشت: دامپزشکی، بهداشت محیط و سایر ارگان‌های ذی صلاح باید نظارت بیشتر، بهتر و دقیق تری بر این موضوع داشته باشند.

وی در ادامه هوشیاری مردم و مسئولان را در حفظ و حراست از منابع طبیعی، جنگل‌ها و محصولات کشاورزی خواستار شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار