امام جمعه دره شهر گفت: بکار بردن کلیدواژه"اسلام رحمانی" توسط برخی گمراه کننده، غلط انداز، غیرکارشناسی وبیگانه با روح تعاریف اسلام و قرآن است.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۴۵
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ به نقل از سیمره خبر ، حجت الاسلام "محمد جواد قنبر بیگی" امام جمعه دره شهر در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: گاهی بعضی مسئولان از اصطلاحات و کلیدو اژههایی استفاده می کنند که به ظاهر زیبا واسلامی است.

وی اظهار کرد: اینگونه کلید واژها یکی از راهکارهای بصیرانه رهبر انقلاب است که با هدف راه انداختن کار مردم، درگیر کردن آنها با مسائل اساسی دنیا و آخرتشان بر اساس اسلام و قرآن مطرح می شود.

قنبر بیگی با اشاره به برخی کلید واژه های زیبای رهبر انقلاب، افزود: ایشان در بحث مذا کرات هسته ای با کلید واژه نرمش قهرمانانه، اقتصاد مقاومتی و به طبع آن جوشش از درون دشمن را مایوس کردند.

وی با بیان اینکه در مقابل برخی آقایان کلیدواژه های انحرافی رابکار می برند، تصریح کرد: مثلا بکار بردن کلیدواژه"اسلام رحمانی" توسط برخی گمراه کننده، غلط انداز، غیرکارشناسی و بی گانه با روح تعاریف اسلام و قرآن است.

خطیب نمازجمعه دره شهر با اشاره به اینکهاین اصطلاح نه اسلامی است نه رحمانی، یادآور شد: بر طبق آیات قرآن خداوند رحیم، رحمان، صاحب بهشت و دوزخ و نیز شدید ترین برخور کننده با کفار و منافقین است.

حجت الاسلام قنبر بیگی افزود: بر اساس آیات 8 و 9 سوره "ممتحنه" باید نسبت به بعضیها رافت، مهربانی ودوستی و نسبت به برخی برخورد شدید داشت.

وی تصریح کرد: اینهایی که می گویند اسلام رحمانی بدون شک این حرفها باروح قرآن واسلام درتعارض آشکار است و باید خودشان را اصلاح کنند.

قنبر بیگی در ادامه به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در ایام مبارک ماه رمضان نیز اشاره کرد و افزود: با همکاری این سازمان بیش از 30 روحانی درشهرستان مشغول به تبلیغ هستند که از این عزیزان می خواهیم درمسائل مختلف بیشترکار کنند.

وی همچنین با تبریک هفته جهاد کشاورزی به زحمتکشان این عرصه گفت: شهرستان دره شهر با دارا بودن 16 هزارو 500 هکتار اراضی حاصلخیز که فقط تولید گندم در آن بیش از 28 هزار تن است بعنوان قطب کشاورزی استان نام برده می شود.

خطیب نماز جمعه دره شهر افزود: انتظار داریم که دولت، بانک کشاورزی و جاهایی که این زمینه دخیل هستند خیلی سریع طلب کشاورزان را پرداخت نموده تا آنها نیز بعد از اینهمه تلاش به زندگیشان برسند.

وی افزود: کشاورزان عزیز نیز با رعایت حد نصاب کامل زکات و پرداخت آن به شورای زکات یا فقرایی نیازمند شکر الهی را بجای بیاورند.

حجت الاسلام قنبر بیگی در ادامه با انتقاد شدید از نبود سیلو در شهرستان گفت: باعث تاسف است که بعداز37 سال دراین شهرستان که بیشتر مردم آن کشاورزند یک سیلوی مدرن برای نگه داری غلات نداریم.

وی افزود: این مسئله باعث شده کشاورزان محصولات خود را روی زمین بریزند که با توجه به رد شدن ماشین الات سنگین از روی آنها و قاطی شدن با ماسه و خاک بیشتر محصول تولیدی کثیف و اسراف شود.

قنبر بیگی تصریح کرد: محصولات کشاورزی دره شهر به دلیل نبود سیلوی مناسب در انبار اسلامشهر ذخیره می شوند که برگرداند آن برای مصرف شهرستان هزینه زیادی روی دست دولت می گذارد.

.

خطیب نماز جمعه دره شهر یادآورشد: نماینده مجلس، استاندار و فرماندار دره شهر با کمک اعتبارات دولتی یا بخش خصوصی برای ساخت یک سیلو مدرن بعنوان مطالبه مردم شهرستان و اجرای اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.

وی در ادامه با تبریک هفته محیط زیست نیز گفت: باید از منابع زیستی و گونه های جانوری که هدیه ای از طرف خداوند است بخوبی محافظت کنیم.

امام جمعه دره شهر خاطرنشان کرد: وجود این گونه های زیستی باعث جذب گردشگر و رونق اقتصادی شهرستان خواهد شد.

ارسال نظرات