در وضعیت انقلابی عمل کردن، منافع انقلاب و هویت آن در همه ابعاد حفظ خواهد شد و دشمنان از ضربه زدن به انقلاب ناکام خواهند ماند.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۴۱
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۷:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام و المسلمین لطفی در خطبه های نماز جمعه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در مراسم بیست و هفتمین سالروز ارتحال ملکوتی امام راحل در اجتماع صدها هزار نفر از زائران مرقد مطهر امام خمینی(ره) یکی از ویژگی‌های امام عظیم‌الشأن را انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن عنوان فرمودند و این را به عنوان الگو برای مسؤولان در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گوشزد کردند.

اساساً انقلابی عمل کردن مسؤولان و کارگزاران نظام به این معنا است که در عرصه عمل و روش مواجه با فرصت‌ها و تهدیدهای دشمنان به گونه‌ای عمل کنند که با آرمان‌های انقلاب و امام انطباق کامل داشته باشد، گفت: اقتضای حرکت انقلابی سرعت عمل و در همان حال هوشمندانه عمل کردن است، به نحوی که خطرات را از انقلاب دور کند و تهدیدهای دشمن را به فرصت تبدیل کند و فرصت‌های جدیدی پدید آورد.

در وضعیت انقلابی عمل کردن، منافع انقلاب و هویت آن در همه ابعاد حفظ خواهد شد و دشمنان از ضربه زدن به انقلاب ناکام خواهند ماند، اما در نقطه مقابل اگر در انگیزه یک مسئول ارشد اجرایی و یا سیاسی خلاف ارزش‌های انقلابی در عرصه‌های مختلف به ویژه در سیاست و یا مسائل اقتصادی تعامل و یا تفاهم با دشمنان یک اصل راهبردی تلقی شود، حتماً چنین روشی در نقطه مقابل انقلاب اسلامی و روش انقلابی امام و رهبری است.

متأسفانه در داخل کشور کسانی در صدد ترویج اسلام التقاطی و آمریکایی برای رویارویی با اسلام هستند که در عرصه‌های اقتصادی،‌ فرهنگی و سیاسی با پشتوانه خود رسانه‌ای و تبلیغی نظام سلطه زمینه آن را در داخل فراهم می‌کنند. پس از برجام و توافق هسته‌ای طیف‌های غربگرا نسبت به حرکت نرم و خزنده انقلاب‌زدایی در مراکز مهم تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام درصدد عملیاتی کردن اهداف شوم دشمن به ویژه آمریکا هستند.

بیانات مکرر رهبر حکیم انقلاب درباره جریان نفوذ و مصداق‌شناسی و شناسایی مزدوران آنها در داخل باید دستگاه‌های ذیربط هوشیارتر از گذشته در راستای بیانات امام و رهبری انقلابی عمل کنند.در نهایت انقلابی عمل کردن تناسب زیادی با ارزش‌ها و آرمان‌هایی دارد که قبل از پیروزی انقلاب و بعد از آن مورد توجه مردم بوده است. البته کسانی که آرمان‌ها و مبانی انقلاب اسلامی را قبول ندارند، نمی‌توانند انقلابی عمل کنند و کسانی که انقلابی عمل نمی‌کنند به راحتی به دام توطئه‌های دشمنان گرفتار می‌شوند.

شرط تحقق اقتصاد مقاومتی قطع امید کردن از نتایج برجام و عدم توجه به برقراری روابط اقتصادی با کشورهای غربی است. وجود سه میلیون جوان بیکار زیبنده نظام اسلامی نیست.رهبر معظم انقلاب در دیدار با نمایندگان ملت نکات مهمی درباره وظایف مهم و راهبردی نمایندگی بیان کردند. بخش مهم بیانات رهبری مسئله رونق اقتصادی و تحقق اقتصاد مقاومتی و رفع مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار بود.

این فرمایش رهبری که زمانی که یک جوان بیکار با دست خالی به خانه برمی‌گردد ما احساس شرمندگی می‌کنیم اوج نگرانی معظم‌له را از مسئله بیکاری نشان می‌دهد، بنابراین دولت و نمایندگان مجلس باید عزم خود را جزم کرده تا توصیه‌های رهبری در عرصه اقتصادی عملیاتی شود.

البته برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید جهادی عمل کرد و از شعارزدگی و اقدامات نسنجیده اجتناب شود چرا که یکی از آفت‌ها در عرصه عمل تکیه بر شعارها و انجام مصاحبه‌ها و برگزاری همایش‌ها بوده که در کشور عزیز ما ایران داستان غم‌انگیز و تأسف‌باری دارد،

رمز شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل همین است که شعار دادن و اکتفا کردن به برگزاری چند همایش و یا تبلیغات رسانه‌ای متوقف شود.

دولت و ملت به ویژه مسؤولان اجرایی آستین‌ها را بالا بزنند و با مدیریت جهادی و اقدام انقلابی اقتصاد کشور را شکوفا و بنگاه‌های تولیدی که چندین سال تعطیل و نیمه‌فعال هستند با تمام ظرفیت فعال شود و کشور از رکود کمرشکن خارج و وضعیت معیشتی مردم بهبود یابد.

مردم باید طعم شیرین اقتصاد مقاومتی که تنها عامل برون‌رفت کشور از بحران و تنگناهای اقتصادی است را بچشند.البته اولین شرط در تحقق اقتصاد مقاومتی قطع امید به نتایج برجام و روابط اقتصادی با کشورهای متخاصم به ویژه آمریکا و اروپا است و باید به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی تکیه شود.

با عهد شکنی مکرر آمریکا امید به گشایش برجام از بین رفته است . رکود اقتصادی ، تورم و بیکاری اقتصاد کشور دچار بحران جدید قرارداده است . حقوق های ده ها میلیونی تعدادی از مسئولان دولتی داستان غم انگیزی دارد. در حالیکه مردم با تحمل گرانیها و تورم در سخت ترین شرائط زندگی قرار گرفته اند نهایت بی عدالتی بر خلاف شعار اعتدال و امید دولت است.


ارسال نظرات