امام جمعه سنندج گفت: ماه رمضان یک هدیه از طرف خداوند است که به مسلمانان و امت پیامبر اکرم(ص) اعطا شده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۳۴
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان،ماموستا عبدالرحمن خدایی، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سنندج که در مسجد جامع شهر برگزار شد، با اشاره به اهمیت ویژه ماه مبارک رمضان نزد مسلمانان گفت: همگی مسلمانان باید در ماه میهمانی خدا به بهترین نحو احسن از برکات این ماه استفاده کنند.

وی اظهار کرد: ماه رمضان یک هدیه از طرف خداوند است که به مسلمانان و امت پیامبر اکرم(ص) اعطا شده است.

وی به فضایل و برکات این ماه اشاره افزود: در احادیث و روایات آمده است که لطف و رحمت خداوند شامل حال شخص روزه‌دار می‌شود و ملایکه برای وی طلب بخشش می‌کنند.

امام جمعه سنندج عنوان کرد: در ماه رمضان بهشت برای روزه داران آماده می‌شود و در پایان این ماه خداوند گناهان شخص روزه‌دار را می‌بخشد.

وی در ادامه به شرایط روزه گرفتن اشاره و بیان کرد: اشخاص پیر، کودکان، بیماران، مسافران و افرادی که روزه برای آنها ضرر دارد می‌توانند در این ماه روزه نگیرند.

ماموستا خدایی تاکید کرد: مسلمانان باید با خواندن قرآن، راز و نیاز، اقامه نماز و احیای شب‌های قدر از برکات این ماه بهره بگیرند.

وی در ادامه به دو مناسبت هفته محیط زیست و هفته جهاد کشاورزی اشاره و خاطرنشان کرد: از 16 الی 22 خردادماه به نام هفته محیط زیست نامگذاری شده که لازم است انسان‌ها نسبت به حفظ و نگهداری از محیط زیست پیرامون خود کوشا باشند.

امام جمعه سنندج همچنین ضمن تبریک آغاز هفته جهاد کشاورزی، یادآور شد: کشاورزان و باغداران نقش اساسی در تامین نیازهای مردم دارند و تامین بخش زیادی از کالاهای موردنیاز انسان‌ها در گرو فعالیت این قشر از جامعه است.


ارسال نظرات