مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان خبرداد
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان از ایجاد المان های دفاع مقدس در دروازه های ورودی استان و در شهرستان قروه خبرداد.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۳۲
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، محمدرضا شرفبیانی عصر دیروز در جلسه کارگروه دفاع مقدس شهرستان قروه که در فرمانداری برگزار شد اظهار داشت:در شهرستان قروه در ارتباط با کارگروه دفاع مقدس قدم های خوبی برداشته شده است

وی افزود: ما امروز در استان کردستان دارای پتانسیل های خوب و موثری در زمینه دفاع مقدس هستیم اما غفلت از معرفی این پتانسیل ها برای آیندگانما جای سوال خوهد بود چرا که افرادی که در طول هشت سال دفاع مقدس و 2 سال شرارت های گروهک های ضد انقلاب که در واقع 10 سال خلق حماسه و ایثار و از خود گذشتگی بوده است حضور داشته اند باید معرفی شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه جدیت در استان بر این است که ما بتوانیم در زمینه دفاع مقدس قدم برداریم، خاطر نشان کرد:ما در استان کردستان دارای 3 هزار نقطه یادمانی هستیم و شهرهای استان356 بار در طول هشت سال جنگ تحمیلی بمباران شده اند.

وی ادامه داد: خون پاک 26 هزار نفر شهید مهاجر و انصار دشت های کردستان را لاله گون نموده است و ما55 هزار مجروح جنگی داریم که بدن آنها آغشته از ترکش های رزیم بعث و ضد انقلاب است

شرفبیانی با بیان اینکهما باید یک مستند سازی برای نسل هایآینده داشته باشیم افزود:امروز عزت امنیت و آرامش و پیشرفت ما مرهون ایثارگری های رزمندگان هشت سالدفاع مقدس است و اگر آن ایثارگری ها را نتوانیم آنگونه که باید معرفی نماییم کوتاهی کرده ایمو آیندگان قضاوت خوبی در این ارتباط نخواهند داشت.

وی ادامه داد: آنچه که در داشتههای اسناد دفاع مقدس است باید حفظ شود و مستند سازی شود و برای نسل های آینده نگهداری شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس افزود:واقعیت دفاع مقدس باید بیان شود و از این لحاظ استان های همجوار به صورت گسترده فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه دفاعمقدس مربوط به همه است و هیچکس نمیتواند در آن ادعایی داشته باشد، به نقش شهرستان قروه در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره نمود و تصریح کرد:شهرستان قروه نقش اساسی، اصلی و کلیدی دردفاع مقدس داشت.

شرفبیانی بیان داشت:شهرستان قروه نیروخیز بود برای همه کشور و نیروهای بسیاری از شهرستان قروه به مناطق مختلف کشور اعزام شدند و در واقع نیروی استان را شهرستان قروه تامین می نمود.

این مسئول با اشاره به دیگر برنامه های بنیاد حفظ آثار استان کردستان افزود:هر شهرستان استاناز آنجا که برخی شهرها دروازه ورودی استان کردستان هستند با المان و شاخصه ای در ارتباط با دفاع مقدس مزین خواهند شد.

وی ادامه داد:در هر شهرستان 2 یادمان ساخته خواهد شد که در ارتباط با دفاع مقدس نقش هر شهرستان را بیان خواهد نمود.

شرفبیانی با بیان اینکه یادمان شهدای گمنام شهرستان قروه به عنوان یک یادمان درنظر گرفته شده است افزود:2 یادمان دیگر شهرستان قروهدر سریش آباد و در دزج نیز باید ساماندهی شوند و با المان سازی بهبود یابند.

وی از تدفین شهدای گمنام پس از ماه مبارک رمضان در شهرستان قروه خبرداد و افزود: بعد از ماه مبارک رمضان در دانشگاه آزاد و حوزه علمیه و دلبران تدفین شهدا انجام خواهد شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان با بیان اینکهترویج یادمان های شهدا تاثیر بسیاری در روح معنویمردم خواهد داشت گفت:نقش شهرستان ها در موضوع دفاع مقدس در حال تبیین است که بر این اساس نقش هر شهرستان در تمامی پارامترها از جمله اعزام، کمک خانواده ها، دلاوری ها، استقبال از رزمندگان و ... در قالب دانشنامه دفاع مقدس استان کردستان گردآوری خواهد شد و پس از تدوین به چاپ خواهد رسید.

ارسال نظرات