خبرهای داغ:
زنگ خطر برای ولنگاران فرهنگی کی بصدا در می آید؟

افزایش 150 درصدی خودکشی در نقده

از ابتدای سال جاری در شهرستان نقده 5 مورد خودکشی ثبت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 150درصد افزایش داشته است. هم اکنون سن خودکشی در نقده در بالای 20 سال قرار دارد.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۱۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از سولدوز خبر، از ابتدای سال جاری در شهرستان نقده 5 مورد خودکشی ثبت شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 150درصد افزایش داشته است.

این آمار برای یک شهرستان با جمعیتی 120 هزار نفر بسیار نگران کننده است.

هر چند علت عمده خودکشی ها در نقده اختلافات خانوادگی ثبت شده اما تحقیقات خبرنگار سولدوز خبر نشان میدهد که ریشه این اختلافات بیشتر مربوط می شود به استفاده غیر متعارف از شبکه های اجتماعی.

آنچه که باعث نگرانی اغلب فعالان فرهنگی در ایران شده است رشد افسار گسیخته شبکه های اجتماعی نیست بلکه محتواهایی است که از طریق این شبکه ها مثل برق و باد دست به دست می چرخد.

عدم توانمندی برای تولید محتوای مناسب در شبکه های اجتماعی از یک طرف و عدم اعتقاد به کنترل این فضا از طرف دیگر باعث شده فرهنگ اصیل خانواده های ایرانی "قتل عام" شود و وجود "ولنگاری" در مسئولان و دستگاه های فرهنگی هر روز بر دامنه این فاجعه افزوده می شود.

وزیر ارتباطات عقیده دارد که ولنگاری فرهنگی هم در تولید محتوا و هم در توزیع آن وجود دارد و چاره کار هم اینترنت ملی است اما هنوز بطور دقیق مشخص نشده که وی چه زمانی دست به "اقدام و عمل" می زند تا به قول خودش دغدغه های اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی و مردم ایران را در حوزه فرهنگ برطرف کند.

هم اکنون میانگین سن خودکشی در شهرستان نقده در بالای 20 سال قرار دارد که در مقایسه با سال گذشته سن خودکشی کاهش پیدا کرده است.

ارسال نظرات