خبرهای داغ:
امام جمعه میاندوآب گفت: بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه بوده و غفلت از امر فرهنگ که امروزه دشمن آن را نشانه گرفته، سبب مشکلات بعدی می شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۱۶
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳

به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از زرین خبر، حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه میاندوآب با اشاره به سالروز فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر تشکیل انقلاب فرهنگی، اظهار کرد: فرهنگ مهم ترین و اصلی ترین عنصر در یک کشور است و امروز نیز دشمنان فرهنگ اسلامی ما را نشانه گرفته اند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اهمیت فرهنگ در هر جامعه و با بیان اینکه فرهنگ اساس استقلال یک ملت است، افزود: به فرموده امام خمینی(ره) آنچه که ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است نه تحریم و حمله ولذا باید مراقب تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی دشمنان باشیم.

وی با بیان اینکه اساس فرهنگ نیز حوزه و دانشگاه است، گفت: بالاترین و والاترین عنصری که در موجودیت هر جامعه دخالت اساسی دارد، فرهنگ آن جامعه بوده و غفلت از امر فرهنگ سبب مشکلات بعدی می شود.

حسن زاده با اشاره به اینکه آمریکا به دنبال تهاجم فرهنگی و تغییر فرهنگ دینی و اسلامی جامعه است، تصریح کرد: تلاش آمریکا در تغییر فرهنگ مردم ایران اسلامی بوده و برای این کار رو به تهاجم فرهنگی و جنگ نرم آورده است.

امام جمعه میاندوآب به خطرات و آسیب های پیش روی نظام اسلامی، اظهار کرد: دشمن به دنبال تضعیف ولایت فقیه و جدایی دین از سیاست بوده و دنبال تضعیف نهادهای قانونی کشور مانند بسیج و سپاه است و می خواهد با این کار به اهداف خود دست یابد.

وی با اشاره به اینکه اصل ولایت فقیه وجه تمایز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با سایر نظام های سیاسی دنیا است، افزود: امروز به برکت نعمت ولایت فقیه، ایران اسلامی کشوری امن در درون آتش خاورمیانه است و لذا باید با وحدت و انسجام قدر این امنیت را دنسته و آگاه باشیم که هرکس ولایت فقیه را تضعیف کند درواقع خائن به نظام و مردم و اسلام است.

حسن زاده تضعیف روحانیت را دیگر نقشه و توطئه دشمنان برشمرد و گفت: اسلام را روحانیت حفظ کرده و انقلاب اسلامی ایران نیز از حوزه و مسجد شروه شده و دشمن می خواهد با تضعیف روحانیت و فاصله انداختن بین مردم و روحاینت، نقشه های شیطانی خود را پیاده کند.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه ایجاد یاس و ناامیدی دیگر برنامه دشمنان برای تضعیف نظام اسلامی است، تصریح کرد: وظیفه ما در مقابل تهدیدات دشمنان پافشاری بر اصول و ارزش های الهی، حفظ اتحادو انسجام در کنار معنویت افزایی است.

وی با بیان اینکه هرکس بخواهد اختلاف بیاندازد درواقع در پازل دشمنان بازی کرده است، اظهار کرد: همه ما باید با اتحاد و همدلی و دولت و ملت یکپارچه به مصداق آیه قرآنی "اشدا علی الکفار و رحما بینهم" در کنار هم برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی تلاش کنیم.

ارسال نظرات