امام جمعه پیرانشهر بر ضرورت تبیین اهمیت حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: مردم در جهت حفاظت از محیط زیست بیش از پیش همکاری داشته باشند.
کد خبر: ۸۶۹۲۳۱۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۷
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، ماموستا مصطفی محمودی در خطبه‌های نماز جمعه پیرانشهر با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در بین ماه‌های سال از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: رمضان ماه عبودیت و بندگی و تقرب الهی است.

وی با بیان اینکه رمضان ماه غفران و رحمت الهی است، ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر کسی که در ماه مبارک رمضان از روی ایمان و اعتقاد روزه‌دار باشد و اجر و پاداشش را از خدا بخواهد خداوند گناهان گذشته وی را می‌بخشد.

محمودی با تاکید بر اینکه شناخت ارزش و اهمیت این ماه ضرورت دارد، تصریح کرد: باید خودسازی و اصلاح فردی و اصلاح جامعه در ماه مبارک رمضان مدنظر قرار گیرد و برای رسیدن به مقام قرب الهی تلاش شود چراکه این ماه فرصتی برای پاکسازی روح از گناهان است.

وی بر اهمیت صدقه دادن در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و ادامه داد: باید در این ماه مبارک صدقه زیاد داده شود و پیامبراکرم (ص) فرمودند: هر کس در ماه رمضان صدقه‌ای دهد خداوند او را می‌آمرزد و مورد غفران و رحمت الهی قرار می‌گیرد.

محمودی با بیان اینکه نسبت به قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان تاکید فراوان شده، ابراز داشت: قرائت قرآن از راه‌های ارتباط با خداوند متعال است و قرائت قرآن در این ماه مبارک ثواب بسیار بالایی دارد و باید از این فرصت برای انس با قرآن بهره برد.

وی با اظهار اینکه نیت یکی از ارکان روزه بوده که شرایط نیت در شب باشد و هر شب تکرار شود، ادامه داد: روزه‌داری به زبان گرسنه نیست و انسان باید نسبت به خودسازی و پرهیز از گناهان در این ماه اقدام کند تا از هر گناه و آلودگی پاک شود.

محمودی با اشاره به روز جهاد کشاورزی، یادآور شد: جهاد کشاورزی به وضعیت کشاورزان رسیدگی می‌کند و در راستای رفع مشکلات آنان اقدامات لازم را انجام داده و امکانات مورد نیاز کشاورزان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی به نقش جهاد کشاورزی در افزایش کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: با توجه به کمبود منابع آبی جهاد کشاورزی تجهیز اراضی کشاورزی به سامانه‌های نوین آبیاری را در دستور کار خود قرار داده و در این راستا تا کنون نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته است.

امام جمعه پیرانشهر در بخش دیگری از سخنان با اشاره به هفته محیط زیست، تصریح کرد: ضرورت دارد اهمیت محیط زیست تبیین شود و مردم در راستای حفاظت از محیط زیست همکاری کنند و مسؤولان نیز اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: باید برخوردهای لازم با تخریب‌کنندگان محیط زیست صورت گیرد و باید از زمینی که روی آن زندگی می‌ کنیم محافظت شود تا زمین برای نسل‌های بعد نیز قابل سکونت باشد پس در این راستا باید محیط زیست برای خود و نسل آینده حفظ و نگهداری شود.

ارسال نظرات