امام جمعه بهاباد:

انقلاب اسلامی ایران تنها با روحیه انقلابی پیشرفت می‌کند/ تا ابد با روحیه انقلابی در مقابل ظلم و استکبار می‌ایستیم

دهقانی با بیان اینکه افراد باید با روحیه انقلابی مبارزه و جهاد کرده و روحیه انقلابی را حفظ کنند گفت: ما از همین تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنیم که دشمنان بدانند با عنایت الهی و در سایه ولایت تا ابد با روحیه انقلابی در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می‌کنیم.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۸۳
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بهاباد، حجت‌الاسلام سیف‌الله دهقانی درخطبه‌های نماز جمعه این هفته بهاباد با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: تقوا حاصل دست و رنج همین روزهاست همین ذکرها و نیایشها تقوائی که برترین و بهترین زاد و توشه است.

خطیب جمعه بهاباد به فضیلت‌های ماه مبارک رمضان اشاره کرد و افزود: ماه مبارک رمضان باید در وجود افراد و اجتماع و محیط کسب و کار تجلی پیدا کند و هر فرد یا شخصی که وارد آن شهر و منطقه می‌شود در و دیوار و خیابان و افراد آن شهر تجلی ماه رمضان باشد.

وی با اشاره به اینکه افراد در محل کسب و کار و اجتماع نباید روزه‌خواری کنند، گفت: افرادی که روزه نیستند باید رعایت حال افرادی که روزه هستند را در محیط‌های کسب و کار داشته باشند و نباید در برابر افراد و در ملا عام روزه‌خواری کنند که اگر این عده از افراد بی‌توجه بودند و مراعات نکردند از طریق امر به معروف و قانون با انان برخورد می‌شود.

دهقانی به سخنان مهم رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) در مراسم سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در حرم مطهر اشاره کرد و گفت: معظم له فرمودند در طول این سالها ویژگی‌های امام راحل(ره) بیان شده اما یک ویژگی بیان نشده است و آن این است که امام راحل ما مومن متعبد انقلابی بود.

وی با بیان اینکه اگر رسالت و امامت راهش بسته شده است و دیگر کسی پیامبر نمی‌شود، گفت: راه سعادت و عفت و پاکی و راه شاگرد مکتب رسالت باز است.

وی به تعریف انقلابی بودن پرداخت و گفت: انقلابی بودن یعنی شناخت و انجام وظیفه داشتن و انسان انقلابی کسی است که در جامعه طوری حاضر می‌شود که همراه با موعظه و نصیحت باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه بهاباد با اشاره به اینکه انسان انقلابی اهل سازش و تذکر و موعظه و نصیحت است، گفت: انسان انقلابی هرگز تسلیم دشمن نمی‌شود و ظلم نمی‌کند و زیر بار ظلم و ستم هم نمی‌رود.

وی با بیان اینکه روحیه انقلابی را باید حفظ کرد گفت: روحیه انقلابی را باید حفظ کنیم زیراپس از رحلت امام(ره) هر وقت انقلابی عمل کردیم موفق بودیم اما هر وقت از این حرکت غفلت کردیم ضرر کردیم.

امام جمعه بهاباد با بیان اینکه افراد باید با روحیه انقلابی مبارزه و جهاد کنند و روحیه انقلابی را حفظ کنند گفت: ما از همین تریبون نماز جمعه اعلام می‌کنیم که دشمنان بدانند با عنایت الهی و در سایه ولایت تا ابد با روحیه انقلابی در مقابل ظلم و استکبار ایستادگی می‌کنیم.

دهقانی سالروز شهادت شهیدان و دلیر مردان اسلام بخارائی امانی و صفار هرندی در سال 44 را که از پیشتازان شهدای نظام اسلامی بودند، گرامی داشت و گفت: شهدای حزب موتلفه در بیدادگاه طاغوت شجاعانه نهی از منکر کردند و به سبب عقیده الهی، خود را در مقابله گلوله‌های طاغوت قرار دادند و ذره‌ای از ایمان خود دست نکشیدند.

وی وفات شهادت‌گونه حضرت خدیجه کبری(س) را تسلیت گفت و افزود: حضرت خدیجه(س) نخستین زنی بود که به پیامبر(ص) ایمان آورد و در تمامی محنت‌ها و تلخی‌های زندگی پیامبر(ص) در کنار آن بزرگوار بود و تمامی ثروت خویش را برای ترویج اسلام در اختیار ایشان قرار داد.

خطیب جمعه بهاباد با گرامی داشت هفته جهاد سازندگی به فلسفه تشکیل جهاد اشاره کرد و گفت: تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) در سال 57 بود که جهاد سازندگی عملکرد درخشانی در سالهای 8 سال دفاع مقدس و بعد از آن در سازندگی داشت که ما این روز را به سنگرسازان بی‌سنگر تبریک می‌گوئیم و یاد و خاطره شهدای جهادگر را گرامی می‌داریم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار