امام جمعه رشت:

اقتصاد مقاومتی بزرگترین جهاد در افزایش تولید است

امام جمعه رشت گفت: جهاد سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بی بدیلی ایفا می کند، زیرا اقتصاد مقاومتی بزرگترین جهاد در افزایش تولید و آبادانی است.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۳۵
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، آیت الله زین العابدین قربانی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه رشت ضمن دعوت همگان به تقوای الهی اظهار کرد: روزه یکی از مولفه های رسیدن به تقوای الهی است.

وی افزود: تقوا به معنی توقف و پروا داشتن در انجام کارهاست لذا انسان از رهگذر روزه به تقوا می رسد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه زنان و مردان ولایی گیلان با زحمت در زمین های کشاورزی و زراعی نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا می کنند تصریح کرد: از سویی همانطور که در دوران دفاع مقدس هشت هزار شهید تقدیم انقلاب کردند، امروز نیز فرزندان مدافع حرم می پرورند و شایسته نیست عده ای با نظرات غیر کارشناسی، فرهنگ ولایی این سرزمین را زیر سئوال ببرند.

آیت الله قربانی با اشاره به اینکه مسافران دارای فرهنگ‌های مختلفی هستند، یادآور شد: در بین آنها افراد بی‌تکلیف نسبت به رعایت موازین وجود دارد.

وی نسبت به موج غرب گرایی در کشورهای اسلامی هشدار داد و خاطرنشان کرد: مراجعه برخی از استان های همجوار به گیلان برای ثبت طلاق باعث رشد شاخص طلاق در استان گیلان شده است. نباید مردم گیلان را به افزایش طلاق متهم کنیم.

امام جمعه رشت با گرامیداشت سالروز صدور فرمان تشکیل جهاد سازندگی از سوی امام راحل، ادامه داد: جهاد سازندگی در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش بی بدیلی ایفا می کند، زیرا اقتصاد مقاومتی بزرگترین جهاد در افزایش تولید و آبادانی است.

آیت الله قربانی اشاره به قرار گرفتن عربستان در لیست سیاه بدلیل جنایات انجام شده در یمن و باز پس گیری آن پس از چند روز، این موضوع را نشانه نبود استقلال و وجود سلطه پول بر سازمان های بین المللی دانست.

ارسال نظرات