دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی گفت: مجمع جوانان کنفرانس به دنبال ارائه تصویر درست به جوانان غربی است زیرا برخی از آنها دچار اسلام‌هراسی زیادی هستند.
کد خبر: ۸۶۹۲۲۱۱
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، علم‌الدین مهدی‌اف شب گذشته در نشست خبری انعقاد تفاهمنامه برگزاری چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی در مشهد مقدس که در سالن شهدای شهرداری مشهد برگزار شد، اظهار داشت: سازمان همکاری‌های کشورهای اسلامی تا کنون 56 کشور اسلامی را به عنوان عضو پذیرفته و پس از سازمان ملل متحد دومین تشکیلات بزرگ در سطح بین‌المللی است.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین اجلاس مجمع جوانان همکاری‌های اسلامی، بیان کرد: این کنفرانس در واقع فرصتی برای تبادل علمی نخبگان و فرهیختگان علمی را فراهم آورده و  امکان ایده‌پردازی را برای آنها فراهم می‌کند.

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی افزود: همچنین این کنفرانس می‌تواند روحیه برادری بین کشورهای مسلمان را تقویت کرده و  مانع افراط‌گرایی افراد شود.

مهدی‌اف با اشاره به افراط‌گرایی برخی از گروه‌های تروریست، بیان کرد: علت عمده اینکه این گروه‌ها موفق به جذب افراد شده‌اند بیکاری جوانان بوده و لذا باید در اینگونه اجلاس‌ها آموزش‌هایی به جوانان داده شود تا همراه با افزایش سطح آگاهی جوانان به اشتغالزایی برای آنها نیز کمک کنیم.

وی افزود: همچنین در این کنفرانس وضعیت‌هایی از جمله هیئت‌های وزارتی شبیه‌سازی می‌شوند تا جوانان بدانند در اوضاع نا‌ به‌‌ سامان و سخت چگونه باید قطعنامه نوشت.

دبیرکل مجمع جوانان کنفرانس اسلامی با بیان اینکه بسیاری از جوانان کشورهای غیراسلامی دارای تصویری غیر واقعی از اسلام هستند، خاطرنشان کرد: یکی از اهداف این کنفرانس ارائه تصویر درست اسلام به جوانان غربی است.

مهدی‌اف افزود: همچنین با توجه به مشکلات اقتصادی در برخی از کشورها در این کنفرانس به دنبال راهکارهایی برای رفع مشکلات اقتصادی نیز هستیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها