در سومین یادواره شهید حسن‌زاده در یاسوج پیش‌نویس کتاب شهید حسن زاده با عنوان " امیر دل‌ها" و آلبوم عکس شهید رونمایی شد.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۱۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶
به گزارش بسیج سومین یادواره امیر شهید همت‎علی حسن‌زاده با حضور فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مسئولان و اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد.

فرمانده تیپ زرهی 37 نزاجا شیراز و فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد در این یادواره با بیان اینکه در مکتب توحید آن چیزی ارزش دارد که برای رضای خداوند صرف و هزینه شود اظهار داشت: اعمال سخت و طاقت‌فرسا نزد خداوند ارزش و ثواب بیشتری دارند.

علی پاشازاده با اشاره به نقش انکارناپذیر فرهنگ ایثار و شهادت‌طلبی در استمرار استقلال کشور افزود: درک مقام شهید از ظرفیت انسان‌ها خارج است زیرا شهدا در راه خداوند جان و هستی خود را نثار کردند و این امر  نجات و سعادت جامعه را تضمین کرده است.

وی با بیان اینکه راه و روش شهدا می‌تواند الگوی منحصربه‌فردی برای جوانان در دنیای امروز باشد تصریح کرد: حرکت در راه شهدا سبب می‌شود در آخرت از شفاعت آن بزرگواران برخوردار شویم و آینده ما در ابعاد مختلف تضمین باشد.

فرمانده ارشد نظامی ارتش در استان‌های فارس و کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت از صدر اسلام  نسل به نسل منتقل شده و در طول تاریخ نیز ادامه داشته است بیان کرد: اگر این فرهنگ ناب را الگو قرار دهیم جامعه در برابر توطئه‌های دشمنان و استکبار جهانی بیمه می‌شود.

یکی از اساتیدحوزه علمیه قم نیز در این یادواره با اشاره به بحث هدایت ازدیدگاه قرآن اظهار داشت: در قرآن هدایت به معنای نشان دادن راهی است که به هدف انسان منتهی می‏‌شود.

محمدحسین گردان افزود: راه و خون شهدا چراغ هدایت بشریت است و وظیفه همه ما ترویج اندیشه‌ها و راه شهدا است.

وی به ارائه گزارشی ازروندتشکیل جلسات مذهبی در خانواده شهید حسن‌زاده پرداخت و ادامه داد: اهمیت گردهمایی شیعیان به بهانه‌های مختلف موجب تقویت اتحاد و امنیت ملی وده‌ها برکت دیگر می‌شود

باتوجه با آثار به جای مانده از  شهید حسن زاده در حوزه نویسندگی و مطالبی در خصوص آیین سربازی در اسلام  و مستندات کافی، این شهید بزرگوار به عنوان  سومین شهید حوزه رسانه در استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شده است.

در پایان این مراسم لوح سپاس از طرف خانواده شهید حسن‌زاده به سردار یدالله بوعلی فرمانده سپاه فتح استان و فتاح محمدی معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد وسرهنگ علی پاشازاده اهدا شد و از آلبوم عکس و پیش‌نویس کتاب شهید حسن‌زاده نیز رونمایی شد.

ارسال نظرات