معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اعتباری افزون بر 34 میلیارد ریال برای ساماندهی 118 گلزار شهدای این استان نیاز است.
کد خبر: ۸۶۹۲۱۱۷
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۲
پژمان نیک اقبالی در گفتگو با بسیج ابراز داشت: از مجموع 528 گلزار شهدای این استان 118 مورد با 165 مزار هنوز ساماندهی نشده است.
وی بیان کرد: بیش از 90 درصد این 118 گلزار شهدای ساماندهی نشده کهگیلویه و بویراحمد تک مزاری است.
نیک اقبالی اظهار کرد: مهمترین مشکلات موجود در زمینه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد شامل تک مزاری بودن و پراکندگی بخش عمده ای از آنها در روستاها و مناطق عشایری این استان است.
وی عنوان کرد: دستگاه های خدمات رسان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به تامین هر چه سریعتر آب، برق، گاز و دیگر خدمات مورد نیاز گلزار شهدای این استان اقدام کنند.
نیک اقبالی ابراز داشت: ساخت جاده دسترسی به گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در محدوده مناطق روستایی این استان با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و در خارج از محدوده روستاها نیز بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان است.
وی افزود: هیات امنای گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد در 17 شهر این استان تا یک ماه آینده و در روستاها و مناطق عشایری استان نیز تا شش ماه آینده تعیین تکلیف شود.
نیک اقبالی گفت: تاکنون تلاش ها و اقدام های ارزنده ای در زمینه ساماندهی گلزار شهدای کهگیلویه و بویراحمد انجام شده و رضایتمندی لازم نیز بین خانواده شهدای این استان وجود دارد.
وی بیان کرد: یکی از پیش زمینه های اصلی برای برگزاری هر چه باشکوه تر کنگره سرداران و یک هزار و 843 شهید کهگیلویه و بویراحمد در آبان ماه امسال در یاسوج آن است که ساماندهی گلزار شهدای استان به وضعیت ایده آل و مطلوبی برسد.
کهگیلویه و بویراحمد در دوران هشت سال دفاع مقدس یک هزار و 843 شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده است.
ارسال نظرات