خبرهای داغ:
روزه جزو عبادتهای مشترک میان ادیان است مثل نماز، زکات و روزه که بر ادیان پیشین واجب بوده است.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۵۹
|
۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰

به گزارش خبر گزاری بسیج،امام جمعه اردستان اظهار کرد: این روزه برای یک جهت خاصی واجب شده وتشریح شده وآن تقوی الهی است وجامعه هم الهی خواهد شد وهمه باهم صادق می شوند واهل کلک زدن نیستند و زمینه انسان شدن را فراهم می کند.

حسن دهشیری در گفت وگو با نگین کویر گفت: روزه جزو عبادتهای  مشترک  میان ادیان است مثل نماز، زکات و روزه که بر ادیان پیشین واجب بوده است.

وی افزود: روزه اگر به معنای واقعی  در جامعه داشته باشیم  شاهد شواهد ونشانه هایی  خواهیم بود یعنی یک جامعه روزه دار دارای یک احساس مسئولیت است وبی تفاوت نیست نسبت به گناهانی که در جامعه انجام میشودو نابه هنجاریهایی که انجام می شود می تواند آن را مدیریت کند.

دهشیری تصریح کرد: روزه دار امر به معروف ونهی از منکر را باید به عنوان یک تکلیف انجام دهد وفرض کند زکات و وسایلی این دست جزو واجبات الهی است وبایستی به معنی واقعی روزه دار بود.

امام جمعه اردستان تأکید کرد: ماه رمضان یک ماه ویژه است ما باید سعی کنیم از تمام ظرفیت این ماه استفاده کنیم مثل نماز شب، دعای افتتاح،دعای ابو حمزه ومسائل دیگری مثل افطاری دادن به مستمندان  که بعد از روزه آثارش را تا یازده ماه آینده ببینیم اگر اینطور بود روزه ما مقبول خواهد بود .

دهشیری  با بیان اینکه اگر ما روزه دار بودیم باید ببینیم توجه ای در ما حاصل شده است یا نه که اگر فقط  شکل روزه بوداین روزه بی جهت است.

وی خاطرنشان کرد: پدر ومادرها در خصوص جوانان برنامه داشته باشند تا به سمت روزه داری بروند واحکام الهی بدون فلسفه نیست واگر دستوری داده شده  برای سلامتی بدن است ومی تواند نقش آفرین باشد ومی توانند جوانان را سمت وسو بدهند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها