خانه‌های هلال کارمند ندارند و توسط اعضای داوطلب اداره می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۳۵
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به راه‌اندازی خانه هلال در شهرستان سلطانیه گفت: خانه‌های هلال کارمند ندارند و توسط اعضای داوطلب اداره می‌شود.

طاهری با تاکید بر اینکه مردم جمعیت هلال احمر را با سیل و زلزله می‌شناسند، اضافه کرد: این در حالی است که هلال احمر در مواقع عادی اقدامات قابل توجهی را در انجام می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان تصریح کرد: جمعیت هلال احمر یک موسسه خیریه است که تصمیم سازان و تصمیم گیرندگان آن بر اساس یک فرآیند دموکراتیک توسط اعضای عضو انتخاب می‌شوند.

طاهری با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر استان زنجان در بخش توان بخشی هم فعال است و جزو 17 استانی است که مرکز توان بخشی دارد، افزود: این توانایی موجب شده که مراکز توان بخشی استان مراجعاتی از دیگر استان‌ها هم داشته باشند.

وی واکسیناسیون زائران عتبات عالیات و حجاج را از جمله وظایف تعریف شده برای هلال احمر دانست و ادامه داد: این سازمان زمینه حضور و فعالیت مردم از غنچه‌های هلال از مهدهای کودک تا اعضای داوطلب افتخاری با سن بالا را در جمعیت فراهم کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان از اجرای طرح رحمت در ماه رمضان خبر داد و گفت: این طرح با هزینه خیران داوطلب عضو جمعیت هلال احمر اجرا می‌شود.

طاهری با تاکید بر قابل توجه امکانات جمعیت هلال احمر در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای به لحاظ تجهیزات و نفرات مستقر گفت: پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای هلال احمر پنج نیروی مستقر به همراه دو خودروی مجهز به تجهیزات گران قیمت دارد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر مسؤولیت کار گروه آموزش را در مدیریت بحران دارند، افزود: بر همین اساس جمعیت هلال احمر استان برای ارائه آموزش‌های همگانی به 50 هزار نفر برنامه‌ریزی کرده بود که 47 هزار و 500 نفر از این برنامه‌ریزی محقق شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان کادر رسمی این جمعیت را در سطح استان 180 نفر اعلام کرد و گفت: این جمعیت 20 هزار نفر عضو داوطلب در بخش‌های مختلف هم دارد.

طاهری با تاکید بر اینکه عضویت در جمعیت هلال احمر هیچ محدودیتی ندارد، ابراز کرد: باید متوجه بود که خانه‌های هلال راه‌اندازی شده کارمند ندارد و توسط اعضای افتخاری اداره می‌شوند.

ارسال نظرات