در نشست شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی:
استاندار استان مرکزی بر حمایت صنایع از ورزش قهرمانی و همگانی تاکید کرد و گفت: توسعه و بالندگی ورزش استان تنها در صورت حمایت صنایع محقق می شود.
کد خبر: ۸۶۹۲۰۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۸
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

محمود زمانی قمی روز پنجشنبه در نشست شورای ورزش همگانی و تفریحی استان مرکزی در محل استانداری این استان افزود: رشد ورزش قهرمانی در استان نیازمند تجهیزات حرفه ای و پشتوانه هدفمند مالی از نخبگان ورزشی است که این مهم در استان مرکزی تنها با مساعدت حوزه صنعت محقق می شود.

وی ادامه داد: توجه بیشتر مسوولان به خصوص صاحبان صنایع به ورزش و جوانان باعث سلامت بیشتر جامعه و کاهش چشم گیر آسیب های اجتماعی می شود.

وی توان دولت در حمایت از ورزش را محدود عنوان کرد و گفت: در تمام دنیا ورزش حرفه ای متکی به حمایت بخش های خصوصی و صنایع است اما در ایران این مهم به گونه دیگری است و همه ورزشکاران اعم از حرفه ای و غیر حرفه ای متکی به حمایت های دولت هستند.

وی تعامل سازنده بین مسئولان ورزشی با مدیران صنایع را گامی اساسی در راستای ایجاد ارتباط و استفاده از حمایت های صنایع عنوان کرد و گفت: مدیران صنایع به واسطه مسئولیت اجتماعی، باد خود را موظف به حمایت از ورزش کنند.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: برخی از صنایع به واسطه خصوصی شدن خود را مکلف به حمایت از ورزش نمی دانند در صورتی که آنها نیز هم به صورت مستقیم و هم به صورت غیر مستقیم از خدمات دولت بهره مند می شوند، بنابراین باید حمایت از ورزش را در دستور کار خود قرار دهند.

وی گفت: 90 در صد صنایع فعال استان در صورت قطع خدمات دولتی در مدت کمتر از دو هفته به تعطیلی کشیده می شوند بنابراین آنها باید قدردان خدمات دولت باشند و به وظایف اجتماعی خو به خوبی عمل کنند.

زمانی قمی گفت: مشکلات، موانع و خواسته های جامعه ورزشی استان باید به صورت کارشناسی فهرست بندی شود .

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: صنایع استان تا کنون حمایت چشمگیری از ورزش استان نداشته است بطوری که بیشتر هزینه های مسابقات ورزشی از سوی خود ورزشکاران تامین می شود.

سعید ملکی افزود: واحدهای صنعتی پتروشیمی و پالایشگاه ها در نقاط مختلف کشور به خصوص شهرستان های آبادان و مسجد سلیمان با تمام وجود از تیم های مختلف ورزشی حمایت می کنند اما پتروشیمی و پالایشگاه شازند با وجود درآمدهای بسیار بالای مالی از حمایت یک تیم ورزشی سرباز می زنند.

وی افزود: شرکت تراکتورسازی تبریز با وجود اینکه از از درآمد بسیار بالایی نسبت به پالایشگاه و پتروشیمی شازند برخوردار نیست، اما با حمایت های همه جانبه از ورزش تبریز هم اکنون تیم تراکتورسازی این شهر جزو پنج تیم اول لیگ برتر فوتبال کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: حمایت پتروشیمی شازند از تیم فوتبال استقلال خوزستان جامعه ورزش استان را در بهت و حیرت فرو برد به طوری که همه روز مراجعاتی زیادی از سوی ورزشکاران و تیم های ورزشی به این اداره کل می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند نیز در این نشست گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی این شرکت در 24 رشته ورزشی فعالیت گسترده دارد.
خداداد غریب پور افزود: در سال های 92 و 93 بیش از 250 نیروی انسانی به استخدام شرکت پتروشیمی شازند درآمدند که همه این تعداد از جوانان بومی استان بودند.

وی گفت: شرکت پتروشیمی شازند می تواند در برنامه های استخدامی خود نسبت به استخدام ورزشکاران مدال آور همکاری کرده و همچنین سهم از پیش تعیین شده ای را برای توسعه ورزش همگانی و قهرمانی استان نیز پرداخت کند.

80 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر 47 هیات ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.

19 تیم ورزشی از استان مرکزی در لیگ برتر و یک تیم ورزشی نیز در لیگ دسته یک کشور حضور دارد.
ارسال نظرات