مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی گفت: هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی و آموزش دو هزار نفر نيروی كار متخصص،‌ يكی از برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان رضوی در سال جاری است.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۶۸
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، محمد روحانی در حاشيه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه با اداره كل فنی و حرفه‌ای خراسان رضوی با اشاره به هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال‌زايی بسيج سازندگی خراسان رضوی اظهار كرد: هدف از امضا این تفاهم‌نامه، همکاری مشترک بین رده‌های مختلف بسیج مخصوصا بسیج سازندگی در سطح استان و همچنين اداره كل فنی و حرفه‌ای است.

وی به همكاری بسيج و اداره كل فنی و حرفه‌ای برای آموزش جوانان علاقه‌مند اشاره كرد و گفت: در رابطه با آموزش در بخش‌های مختلف فعال در بحث اقتصاد مقاومتی، همکاری‌های خوبی با سازمان فنی و حرفه‌ای استان شکل گرفته است.

روحانی افزود: در بحث اشتغال و اقتصاد مقاومتی و در بخش تولید و صنایع تبدیلی، همكاری بسيج سازندگی و فنی و حرفه‌ای از سه سال قبل آغاز شده بود و با توجه به اتمام تاریخ تفاهم‌نامه قبلی، با انجام بررسی‌های کارشناسانه، تفاهم‌نامه‌ای جدید با گنجاندن نیازمندی‌ها و سیاست‌های جدید منعقد شد.

مسئول بسیج سازندگی خراسان رضوی به اهمیت آموزش در زمینه اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: برای شروع هر فن و پیشه‌ای، ارائه آموزش متناسب با آن کار ضرورتی غیرقابل انکار است که در صورت عدم آموزش صحیح و متناسب با بازار کار، مشکلاتی به وجود می‌آید که منجر به شکست می‌شود.

وی خاطرنشان كرد: بهترین مرکز برای آموزش‌های صحیح و مبتنی بر نیاز بازار، اداره فنی و حرفه‌ای است که امکانات و تجهیزات مناسب با انواع تخصص‌ها را در اختیار دارد.

روحانی با بيان اينكه برای داوطلبين این آموزش‌ها مدارک مورد تایید صادر می‌شود که شرط لازم برای اخذ تسهیلات اشتغال است، گفت: هزار و ۸۰۰ طرح اشتغال‌زایی و آموزش دو هزار نفر نيروی كار متخصص،‌ يكی از برنامه‌های بسیج سازندگی خراسان رضوی در سال جاری است.

روحانی بیان کرد: تولید و پرورش طیور از جمله شتر مرغ، کبک و بلدرچین و صنایع تبدیلی آن، تولید قارج، عسل و محصولات گلخانه‌ای از جمله محصولاتی است كه توسط شاغلان بسيج سازندگی توليد می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها