خبرهای داغ:
معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان:

حمايت معاونت صنايع دستي استان سمنان از طرح هاي نوين عملياتي

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري استان سمنان گفت: از طرح‌هاي نوين عملياتي در حوزه صنايع دستي حمايت مي‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۳۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان،،«جعفر صفاخواه» در گفت و گويي به مناسبت گراميداشت روز جهاني صنايع‌دستي اظهار داشت: با هدف ترويج و توسعه صنايع‌دستي استان و حمايت از هنرمندان صنايع دستي، از طرح‌هاي نوين با ارائه تسهيلات، كمك‌هاي كارشناسي، تجهيز و واگذاري فضاي مورد نياز حمايت مي‌شود.

وي از جمله برنامه‌هاي انجام شده به مناسبت گراميداشت روز جهاني صنايع دستي را برگزاري نشست صميمانه شماري از هنرمندان صنايع‌دستي شهرستان سمنان با فرماندار سمنان اعلام كرد و گفت: هنرمندان در اين نشست خواستار حفظ خانه صنايع دستي شريف واقفي شدند.

صفاخواه از واگذاري ساختمان توليدي- آموزشي صنايع‌دستي تويه دروار دامغان به بخش خصوصي خبر داد و افزود: اين ساختمان با هدف اشتغالزايي براي جوانان به خصوص بانوان خانه دار تويه دروار و احياي صنايع‌دستي اين منطقه واگذار شده است.

وي با بيان اينكه حداقل10 خانم خانه‌دار در تويه‌دروار به توليد صنايع دستي اشتغال دارند، گفت: قرار است در اين مركز جاجيم و گبه توليد شود.

معاون صنايع‌دستي اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان سمنان از برگزاري نمايشگاه نگارگري در موزه گرمابه پهنه سمنان نيز خبر داد و افزود: به همين مناسبت گراميداشت روز جهاني صنايع دستي، هنرمندان صنايع دستي استان در نمايشگاه دانشكده هنر سمنان نيز شركت كردند.

حدود پنج هزار هنرمند صنايع دستي در استان سمنان مشغول فعاليت هستند.

امروز، بيستم خرداد ماه روز جهاني صنايع دستي است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها