رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تصریح کرد: سال گذشته به منظور تحقق طرح‌های اقتصادمقاومتی 160 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت شد که بر این اساس 891 فرصت شغلی برای جوانان استان فراهم شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۲۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵

سرهنگ پاسدار فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی سپاه روح‌الله استان مرکزی، با اشاره به اهم فعالیت‌های بسیج سازندگی سپاه روح‌الله اظهار داشت: برگزاری اردوهای هجرت و جهادی، فعالیت‌های فنی عمرانی و محرومیت زدایی و همچنین ایجاد طرح‌های اقتصاد مقاومتی از اهم فعالیت‌های صورت گرفته در سال گذشته است.

وی افزود: در طرح اردوهای هجرت با مشارکت دانش‌آموزان 108 هزار و 943 مترمربع از فضاهای آموزشی استان رنگ‌آمیزی، دیوارنویسی و محوطه‌سازی شد و 760 میز و نیمکت نیز مرمت و بازسازی شد که باعث صرفه‌جویی هزینه‌ای برای اموزش و پرورش به دنبال داشت.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تصریح کرد: از سال 1391 تا پایان سال گذشته 420 میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی بسیج در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی در قالب تسهیلات کم‌بهره به دو هزار متقاضی در عرصه‌های مختلف دام سبک، کاشت زعفران، پرورش مرغ بومی، پرورش زنبورعسل، پرورش ماهی و... پرداخت شد که از این مبلغ سال گذشته 160 میلیارد ریال در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان پرداخت صورت گرفته است.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به ایجاد اشتغال از سوی بسیج سازندگی با ارائه تسهیلات گفت: در مجموع 891 مورد فرصت شغلی ایجاد شده از سوی بسیج سازندگی 182 مورد اراک، 22 مورد خنداب، فراهان 39، دلیجان 21، کمیجان 59، زرندیه 69، ساوه 187، شازند 35، تفرش 45، محلات 24، خمین و اشتیان هر کدام 98 مورد فرصت شغلی فراهم شده است.

وی نقش اردوهای جهادی را در افزایش مسئولیت‌پذیری دانشجویان موثر دانست و افزود: تعداد 2 هزار و 500 نفر در قالب 50 گروه در اردوهای سه روزه مهندسین کشاورزی به عملی کردن مباحث کشاورزی در روستاها پرداختند که اعتباری معادل 810 میلیون ریال در این زمینه صرف شد.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تصریح کرد: در اردوهای یک‌روزه جهادی 9 هزار و 415 نفر از دانشجویان به جمع‌آوری محصول، سازندگی و محرومیت‌زدایی، واکسیناسیون، هرس و غرص نهال با اعبتاری معادل 470 میلیون و 750 هزار ریال پرداختند.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به کمک به سازندگی و محرومیت‌زدایی با اجرای اردوهای هفت روزه بسیج مساجد و محلات گفت: 2643 نفر در ساخت و مرمت خانه محرومین، ساخت و مرمت سرویس بهداشتی، سیمانی کردن سیستم آبرسانی کشاورزی پرداختند که در این زمینه نیز 786 میلیون و 240 هزار ریال اعتبار مصوب شد.

وی افزود: در اردوهای ده روزه دانش‌آموزی نیز تعداد یک‌هزار و 575 نفر در قالب 125 گروه برای انجام سمپاشی، برداشت محصول، لایروبی قنوات و... شرکت داشتند و اعتبار مصوب در این بخش 820 میلیون ریال بود.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تصریح کرد: اردوهای 12 روزه دانشجویی و طلاب در قالب برگزاری 79 گروه جهادی جهت برگزاری کلاس فرهنگی، علمی و آموزشی، تعمیر و ساخت خانه محروم، سرویس بهداشتی و برداشت محصول و غیره 894 نفر با اعتبار مصوب شده یک‌میلیارد و 36 میلیون و 800 هزار ریال شرکت داشتند.

سرهنگ پاسدار فراهانی با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی درمانی از طریق بسیج جامعه پزشکی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله گفت: ویزیت، دارو و سایر خدمات به صورت رایگان بوده که در این بخش نیز 110 اکیپ پزشکی یک‌هزار و 100 بیمار را ویزیت و داروی لازم را به شکل رایگان در اختیار آنان قرار داده‌اند.

وی با اشاره به عملکرد بسیج سازندگی در عرصه منابع طبیعی گفت: برگزاری دو همایش و مراسم مشترک با منابع طبیعی استان مرکزی که شامل کاشت نهال مثمر در اماکن سپاه روح‌الله به تعداد یک‌هزار اصله درخت و همچنین توزیع و کاشت 4 هزار اصله نهال غیر مثمر بین مردم بوده است.

رئیس بسیج سازندگی سپاه روح‌الله تصریح کرد: 543 نفر در عرصه آموزش از خدمات آموزشی بسیج سازندگی سپاه روح‌الله بهره‌مند شده‌اند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات