مدير شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمالشرق در جلسه‌ای که با هدف بررسی مسائل و مشکلات خطبانان این منطقه برگزار شده بود، از سه خطبان برتر این منطقه تجلیل کرد.
کد خبر: ۸۶۹۱۹۲۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ قاسم عرب‌یارمحمدی در این نشست ضمن بیان اهمیت و حساسیت کار خطبانان گفت: شرایط کار در منطقه شمالشرق با دارا بودن بیش از 1000 کیلومتر خطوط انتقال فرآورده‌های نفتی در گستره‌ای به وسعت پنج استان سمنان، گلستان و خراسان‌های شمالی، رضوی و جنوبی از یک طرف سخت است ولی از طرف دیگر بدلیل قرار گرفتن در مسیر زائران آقا علی ابن موسی الرضا(ع) بسیار دلپذیر می‌باشد.

وی دقت خطبانان را ضامن تامین امنیت خطوط انتقال این منطقه دانست و اضافه کرد: دقت شما در انجام صحیح وظایفتان موجب صیانت از سرمایه‌ ملی کشور که همان خطوط هستند شده و پایش مستمر و گزارش‌های شما مانع بروز هرگونه حادثه‌ای خواهد شد.

عرب‌یارمحمدی از داشتن حس مسئولیت‌پذیری در خطبانان به عنوان یکی از مهمترین دلایل تداوم انتقال ایمن فرآورده‌های نفتی یاد کرد و ادامه داد: بیشترین حوادث در بخش خطوط لوله بر اثر عوامل خارجی، تعرض به حریم خط و حفاری‌های غیر مجاز بوده که با ارسال بموقع گزارش خطبانان، ضمن رفع این تعارضات، باعث حفظ محیط زیست نیز شده است.

وی با اذعان به شرایط سخت کار خطبانان بدلیل فعالیت در شرایط نامساعد جوی، گفت: ارتباط محترمانه و در عین حال قانونی با مجاورین خط که از اقشار مختلف مردم هستند در کنار رفع تنش‌ها و تعارضات برای حفاظت از حریم خط بر سختی کار شما اضافه می‌کند.

رییس حراست منطقه شمالشرق نیز در این جلسه ضمن عرض خدا قوت به همکارانش گفت: با برگزاری دوره‌های مختلف و لازم آموزشی برای خطبانان، شاهد افزایش دقت آنها در پایش و کنترل مسیر خطوط و جلوگیری از تعرض به حریم خط، خرابکاری، تجاوز و سرقت از خطوط بوده‌ایم.

موسی بهزادی یکی از مهمترین دلایل تجهیز موتورسیکلت‌های خطبانان منطقه به دستگاه GPS را ارائه کمک در کمترین زمان ممکن برای حفاظت از جان آنها در حوادث احتمالی دانست و خاطر نشان کرد: به منظور آگاهی از موقعیت دقیق جغرافیایی خطبانان و پشتیبانی دقیق از آنان درمواقع اعلام خطر، تمامی موتور سیکلت‌ها به دستگاهGPS تجهیز شده‌اند.

در این مراسم خطبانان به بحث و گفتگو در خصوص شرایط مختلف کار پرداخته و در پایان با ارائه لوح تقدیر، از سه خطبان برتر منطقه تجلیل شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها