خبرهای داغ:

ضرورت تاسیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست درباغملک

ضرورت تاسیس سازمان حفاظت ازمحیط زیست درباغملک؛وقتی پای محیط زیست باغملک بدون محافظ می لنگد
کد خبر: ۸۶۹۱۹۰۹
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶

فرماندار باغملک در ماه های ابتدایی ورود خود به شهرستان باغملک خبر از تاسیس سازمان حفاظت از محیط زیست را داداما هنوز به وعده ی خود عمل نکرده است.

به گزارش باغملک نیوز در ابعاد گسترده محیط زیست می توان بر نظارت عالیه بر فرآیند زیست محیطی تاکید کرد ، چراکه از وضعیت آلودگی آب و هوا تا تخریب منابع خدادادی می بایست در چهارچوبه کاری و نظارتی این سازمان مهم قرار گیرد.
آنچه مسلم است در شهرهایی که در ابعاد گسترده تری با فرآیندهای زیست محیطی و آب و هوای قرار دارند وجود دستگاهی به نام محیط زیست امری اجتناب ناپذیر و کاملا ضروری است .
حفاظت از محیط زیست و تضمین بهره مندی صحیح و مستمر از محیط زیست باغملک ضرورتی است اجتناب ناپذیر که در صورت عدم توجه کافی مسئولین و غفلت از آن پیامدهای منفی و غیر قابل جبرانی خواهد داشت.

نبود سازمان محیط زیست زخمی کاری بر پیکره ی شهرستان وارد کرده است
نبود محیط زیست شهرستان چالش های فراوانی را بوجود آورده است که می توان به نبود نظارت کافی بر صنایع آلاینده، دفع غیراصولی فاضلاب های صنعتی و خانگی در محدوده مرکز شهرستان، برداشت های بی رویه از معادن شن و ماسه و وارد کردن زخمی کاری بر پیکر طبیعت، تخریب بی رویه محیط زیست و … اشاره کرد.

بنا به اهمیت موضوع حفاظت از محیط زیست ، اصل ۵۰ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و برنامه های توسعه همگی تاکید بر جلوگیری از اختلالات زیست محیطی شهری و روستایی دارند.
علاوه بر آن ، قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست (مصوب ۲۸/۳/۱۳۵۳ و اصلاحیه ۲۴/۸/۱۳۷۱)‌در ۲۱ ماده و چندین تبصره، ‌راهکارهایی را برای کنترل محیط و جلوگیری از تخریب آن ارائه داده است و این مهم را از وظایف سازمان حفاظت محیط زیست دانسته است .
این قانون در ماده نهم تاکید دارد براین که « اقدام به هر عملی که موجبات آلودگی محیط زیست »‌ را فراهم نماید ممنوع است .
منظور از آلوده ساختن محیط زیست عبارتست از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا زمین به میزانی که زیان آور به حال انسان یا سایر موجودات زنده و یا گیاهان و … می باشد


پس از سالها؛ سازمان «حفاظت از محیط‌ زیست» در باغملک استقرار می یابد
خبری که فرماندار باغملک در ماه های ابتدایی ورود خود به شهرستان به مردم این شهر داد.
حیایی اهوازی در این خصوص اظهار کرد : شهرستان باغملک یکی از مناطق مهم گردشگری در استان با مناطق بکر و طبیعت زیبا مستحق داشتن اداره محیط زیست بوده که بالاخره پس از پیگیری ها و رایزنی ها استقرار این اداره بزودی در باغملک انجام خواهد شد .
فرماندار باغملک همچنین گفت : تحقق مطالبات زیست محیطی از خواسته های مردم بوده و این فرمانداری در تلاش است تا مکانی مناسب برای استقرار محیط زیست را در مرکز شهر محیا نماید .
پس از گذشت ماه ها این وعده در همان مرحله وعده بافی ماند و تاکنون عملی نشده است و می بینیم نبود این سازمان باعث شده هر کسی بدون توجه به مقررات در محیط زیست شهرستان دخل و تصرف می کند ،بدون آنکه محافظی نظارت کند .

محیط زیست باغملک در معرض خطر جدی قرار دارد
با این اوصاف می طلبد سازمان محیط زیست استان نسبت به تاسیس اداره محیط زیست شهرستان باغملک اقدام نموده و این وعده عملی گردد و محیط زیست شهرستان باغملک که در معرض خطر جدی قرار دارد برای پیشگیری از هرگونه پیامد ناخوشایندی چاره ای اندیشیده شود.
باغملک قطب گردشگری استان خوزستان می باشد. در صورتی که مسئولین این شهرستان کمی تلاش به خرج دهند می تواند در آینده پذیرای میلیون ها گردشگر به این شهرستان باشد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها