نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس گفت:در سه سال گذشته دولت به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی صحیح با رکود شدیدی مواجه شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۴۴
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در مازندران، عبدالله رضیان با بیان اینکه بیشتر بانک‌های ما بنگاه‌دار هستند و منابع مالی آنها در بخش تولید به‌کار گرفته نمی‌شود، افزود: باید به این مهم بیشتر توجه کنیم چرا که اعتقاد ما بر این است که نقدینگی باید در تولید مصرف شود.

رضیان بیان کرد: مجلس شورای اسلامی درصدد است تا در بخش کنترل قاچاق و کنترل بانک‌ها، طرحی را تقدیم کند تا بتواند در این ساختار اصلاحی انجام دهد و این رکود را بر اساس برنامه‌ریزی صحیح و نظام درستی که می‌تواند تدوین کند، از بین ببرد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس شورای اسلامی در ادامه به برجام اشاره کرد و افزود: برجام باید از چند بعد مورد بررسی و ارزیابی قرار گیرد که یکی از آنها بعد سیاسی است و فضای حاکم بر جهان و فشارهای بین‌المللی که در بحث برجام به‌وجود آمد سعی داشت به ما آسیب‌زده و مشکل ایجاد کنند.

وی گفت: بخش مهم‌تر این است که توافقات برجام بین طرفین انجام و قرارداد منعقد شد و آمریکا هم در قبال ایران تعهداتی داشت که بدعهدی کرده  و این بدعهدی همچنان ادامه دارد.

رضیان در گفتگو با فارس، رفتار دولت در قضیه برجام را کمی خوشبینانه برشمرد و گفت: به فرموده مقام معظم رهبری نباید به آنان اعتماد کنیم چرا که آنها به‌دنبال فریب دادن ما هستند و دیدیم که نگاه ایشان نگاه درستی بود و طرف مقابل برجام به‌نوعی به‌دنبال بازی دادن ما هستند.

منتخب مردم در شهرستان های قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی در مجلس اظهار کرد: در سه سال گذشته دولت به دلیل نداشتن برنامه‌ریزی صحیح با رکود شدیدی مواجه شد و لذا باید در بحث برجام تعمق و تفکر بیشتری کنیم و وفاق ملی را افزایش داده و به سمتی رویم که همه جناح‌ها و همه گروه‌ها تلاش کنند تا برای رفع این مشکل که رفع رکود اقتصادی را به همراه دارد در کنار دولت و سایر دستگاه‌های اجرایی گام بردارند.

وی با اشاره به صدور مجوز از سوی دولت بدون توجه به منابع داخلی گفت: یکی از حوزه‌های واردات بی‌رویه، واردات برنج است و  همه نمایندگان استان‌های شمالی مجلس اعتراض دارند که دولت در سیاست‌گذاری خود در بحث برنج بسیار بد عمل می‌کند چرا که در حال حاضر، فصل برداشت برنج و زمان عرضه محصول کشاورز به بازار است و از آن‌سو دولت اجازه واردات برنج به کشور را صادر کرده و معتقدیم این کار باعث اذیت کردن کشاورز است و مطمئناً ما در مقابل آن مقاومت می‌کنیم.

رضیان ادامه داد: بعضی از دستگاه‌ها و تُجاری که روابطی با آقایان مدیران ارشد دارند و با رانت و مسائل این‌چنینی می توانند این مجوزها را بگیرند در خیلی از حوزه‌ها موجب لطمه زدن به اقتصاد داخلی می‌شوند و تصویب طرحی مدنظر نمایندگان است که طبق آن واردات محصولاتی که در کشور تولید می‌شود را منع کنیم چرا که حق نداریم اجازه واردات دهیم.

انتهای پیام/ع


ارسال نظرات
پر بیننده ها