مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از افطاری تجملاتی در این ماه رمضان دانش آموزان به ترویج سفره های افطار ساده خواهند پرداخت. ...
کد خبر: ۸۶۹۱۸۴۳
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  رحمان جلالی مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان کرمان در نشست خبری فرزندان رمضان در تشریح  برنامه های این اتحادیه  به مناسبت  ماه مبارک رمضان  اظهار داشت:ماه رمضان چون ماه نزول قرآن است و دارای یکسری ویژگی های منحصر به فرد می باشد وطلایی ترین فرصت خود سازی فردی از ویژگی های ناب این ماه است .
وی افزود:اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان درنظر دارد به واسطه ارتباط با گروه های خاص دانش آموزان ومعلمان  با برنامه ریزی های دقیق ازظرفیتی که در دست دارد بیشترین بهره را ببرد ومحور اصلی برنامه ریزی های ما مربوط به ایجاد انگیزه واهتمام در بین دانش آموزان برای ارتباط با خدا وند وتقویت روحیه اخلاص وتدبر وتعقل در قرآن است.
جلالی عنوان کرد: برنامه های امسال اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در چند محور انجام خواهد شد، اولین محور ما انتخاب یکی از سوره های قرآن کریم به عنوان سوره سال است و سوره منتخب امسال سوره "ملک” است که دانش آموزان از ابتدا تا انتهای ماه مبارک فرصت دارند این سوره را حفظ کنند و در زمان اعلام شده از سوی اتحادیه در آزمون  حفظ سوره در تاریخ ۲۴/۴/۹۵ شرکت کنند که به برگزیدگان این مسابقه جوایز ارزنده ای اهدا خواهد شد.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کرمان در ادامه تصریح کرد: طرح دوم ما طرح اکرام ایتام در قالب طرح "شب گرد کوفه "است که همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان وبه مناسبت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)برگزار خواهد شد و دانش آموزان عزیز می توانند در حد توان خود با کمک های نقدی وغیر نقدی برای کمک به نیازمندان در این طرح سهیم شوند.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: برای جمع آوری این کمک ها یکسری پایگاه ها مثل نماز جمعه  مساجد محل و خود خانواده های دانش آموزان در نظر گرفته شده است .
جلالی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر پرهیز از افطاری تجملاتی اظهار داشت: سومین برنامه ما در ماه رمضان ترویج فرهنگ برگزاری افطاری های ساده است که دانش آموزان در این طرح از سفره های افطارشان در طول ماه مبارک عکس گرفته وبرای ما ارسال میکنند،ایستگاه های صلواتی هم در معابری شهری به منظور پخش افطاری ساده همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی (ع)و شب های قدر درمساجد پایین شهر نظر گرفته شده است.
مسئول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان افزود : به واسطه سنت حسنه ای که چندین سال است در کشور رواج پیداکرده است برنامه بعدی ما طرح سوال از میان جز های قرآن کریم در این ماه وارسال پاسخ صحیح توسط دانش آموزان  به سامانه پیامکی ما است که در پایان ماه رمضان به سی نفر جوایز نفیسی اعطا خواهد شد.
وی تصریح کرد: برنامه ویژه ای هم امسال به مناسبت سالروز شهادت حضرت خدیجه(س) خواهیم داشت تحت عنوان "اولین زن مسلمان انقلابی "ویژه خواهران که برنامه ای را با همکاری هیئت انصارالمهدی(عج) برای خانم ها برای بررسی شخصیت والای حضرت خدیجه (س) وبیان فضائل ایشان در دستور کار خواهیم داشت.
جلالی در پایان افزود :کلیه برنامه های ذکر شده در قالب طرحی تحت عنوان فرزندان رمضان المبارک اجرا خواهند شد ودر روز قدس هم پویش بزرگ "ما عاشق مبارزه با صهیونیسم هستیم "را خواهیم داشت.
انتهای پیام/
آرمان کرمان
ارسال نظرات