خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم گفت: گروه تروریستی داعش از درون جریان وهابیت به وجود آمده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۸۳۰
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی که شامگاه چهارشنبه 19 خردادماه در بیت مرحوم آیت‌الله بروجردی سخن می گفت، با اشاره به جایگاه انبیاء اظهار کرد: یکی از مباحث مطرح شده در قرآن مربوط به انبیاء است. علاوه بر اینکه سوره‌هایی به نام‌های انبیاء نام گذاری شده، صدها آیه قرآن به بحث اخلاق و سیره انبیاء الهی پرداخته است و قرآن از انسان‌ها می‌خواهد که به هدایت انبیاء اقتدا کنند.

استاد حوزه علمیه قم، برخی از ویژگی‌های انبیاء را مشترک دانست و افزود: در همه انبیاء الهی پنج ویژگی مشترک وجود دارد، اول اینکه آنها مردم را به سوی خدا هدایت می‌کردند. انبیاء عبد خداوند بودند و آیات زیادی در قرآن داریم که همه انبیاء هدف شان دعوت به خدای واحد بود. متاسفانه مسیحیت بعد از حضرت مسیح گرفتار تثلیث شدند، این در حالی است که حضرت مسیح تنها به خدای واحد دعوت می‌کرد و در زمان حضورش مراقب بود که مسیحیان از این راه منحرف نشوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های انبیاء این بود که آنها شخصیت پرستی را نفی کردند و آنها هیچ گاه به مردم نگفتند که بنده من باشید، بلکه از آنها می‌خواستند که مردم فقط بنده خدا باشند. کسی که مردم را به سوی خودش دعوت کند از نظر ما باطل است و علت مخالفت ما با بابیت و بهائیت هم به این دلیل بود. علی محمد باب و میرزا حسینعلی هم در ابتدا ادعای بابیت امام زمان(عج) را داشتند تا اینکه در نهایت به نبوت و الوهیت رسیدند.

رفیعی، بهائیت را یک جریان سیاسی دانست و افزود: موسسان این جریان، یک سری احکام جدید گذاشتند مانند اینکه روزه را 19 روز کرده‌اند و نماز خواندن را در روز به سه بخش تبدیل کردند. علی محمد باب و میرزا حسینعلی یک سری کتاب‌هایی همچون بیان و اقدس نوشتند، آنها مدعی بودند که این کتاب‌ها بالاتر از قرآن است، در حالی که غلط‌های فاحش ادبی در کتاب‌های این دو نفر دیده می‌شود.

استاد حوزه علمیه افزود: در طول تاریخ این همه مراجع بزرگ در جهان تشیع آمدند، اما هیچ کدام از آنها یک مکتب برای خودشان درست نکردند، اما در میان فرقه‌هایی همچون صوفیه، صدها قطب به وجود آمده است. البته کسی که خدایی باشد، مردم را به سوی خودش دعوت نمی‌کند، بلکه از مردم می‌خواهد که ربانی باشند.

وی ادامه داد: محمد بن عبدالوهاب موسس فرقه وهابیت هم گرچه که سخن از توحید زده است، اما در واقع مردم را به سوی خودش دعوت می کرد. جریان وهابیت هم اکنون در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند و گروه تروریستی داعش از درون جریان وهابیت به وجود آمده است.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های انبیاء گفت: ویژگی سوم تمام انبیاء این بود که آنها مردم را به معاد دعوت می‌کردند و پیامبر(ص) زمانی که از معاد سخن می‌گفت، رنگ چهره شان عوض می‌شد. ویژگی چهارم انبیاء دعوت به تقوا بود، هیچ کدام از آنها مردم را به دروغ دعوت نکردند. اگرچه که اکنون بسیاری از گناهان را به مسیحیت نسبت می‌دهند، اما به نظر ما مسیحیت حقیقی و تحریف نشده اینگونه نبود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: پنجمین ویژگی همه انبیاء این بود که آنها در عین عبادت کردن، از طاغوت‌ها دوری می‌کردند. خداوند می‌گوید که ما به همه امت‌ها پیامبر فرستادیم و اگر به امتی پیامبر فرستاده نشده باشد، آن امت در روز قیامت بازخواست نمی‌شود. خداوند 124 هزار پیامبر را فرستاده است، اما ما تنها تعداد کمی از پیامبران را می‌شناسیم و تنها نام 25 پیامبر در قرآن آمده است.

وی ادامه دارد: کتاب‌های خوبی در خصوص انبیاء و داستان‌های آنها نوشته شده که خوب است افراد این کتاب‌ها را بخرند و در خانه داشته باشند تا فرزندانشان از طریق این کتاب‌ها با انبیاء آشنا شوند. آشنایی با انبیاء و مطالعه داستان آنها، کارکرد تربیتی در زندگی ما دارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها