معرفی کتاب

مهارت ارتباط با خدا / مجموعه کتاب هاي مهارت زندگي

کتاب حاضر از چهار فصل با عناوين ويژگي هاي دعا ، شرايط و موانع استجابت دعا ، آداب دعا کردن و همچنين ذکر تشکيل شده است .
کد خبر: ۸۶۹۱۷۹۲
|
۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۵
به گزارش سرویس بسیج راهیان نور خبرگزاری بسیج،  ويژگي هاي دعا ، دعاء سلاح پيامبران ، شفاي هر درد ، دفع کننده بلا ، تغيير سرنوشت ، شرايط ، شناخت خداوند ، صدق نيت ، طهارت قلب ، حضور قلب ، حلال بودن درآمد ، موانع ، ظلم ، معذور دانستن ظالم ، قطع رابطه خويشاوندي ، ترک امر به معروف و نهي از منکر ، آداب باطني ، توبه از گناهان ، نااميدي از همه ، تضرع و خشوع ، آداب ظاهري ، نام خدا و مدح و ثناي او ، واسطه اي براي پذيرش ، دو رکعت نماز خواندن ، کوچک شمردن دعا و  زياد خواستن از پرودگار ، بلند همتي در دعا ، اطمينان از اجابت ، پافشاري بر درخواست ، پيش از گرفتاري دعا کردن ، دعا براي ديگران ، اوقات دعا کردن ، برتري ذکر پنهاني بر ذکر آشکار ، اهل ذکر ، ترجيح ذکر بر دنيا ، ملامت نکردن از ذکر ، ذکر و کارگران بهشتي ، خوي پرهيزکاران ، حيات و ممات ذاکر ، خوش نامي ، همنشين خدا ، نشانه خدا ، مکان ها و زمان هايي که گفتن ذکر در آنها تاکيد شده ، منزل ، بازار ، وقت وسوسه شدن ، زمان احتياج به پرودگار ، صبح و شام و بعد از صبح و عصر ، آشنايي با برخي اذکار ، تحميد ، استغفار ، تکبير ، تهليل ، تسبيح و ذکر کثير از جمله موضوعاتي هستند که نويسنده آنها را در کتاب حاضر مورد بررسي و کنکاش نظر قرار مي دهد.

مجموعه علمي فرهنگي مرات انديشه ؛در سخن آغازين کتاب حاضر بيان مي  کند که آداب زيست مسلماني ، از ديرباز جزو فرهنگ ديني ايرانيان بوده است. اين مجموعه ادامه مي دهد که چگونگي ارتباطات فردي و اجتماعي ، ارتباط با عالم معنا ، نيک انديشيدن و مهارت هاي زندگي در حوزه فردي و خانوادگي از جمله موضوعاتي است که اگر بدرستي آموزش داده شود ، زندگي فرح بخشي را به ارمغان مي آورد . اين مجموعه يادآور مي شود که با دقت در نسلهاي پيشين دريافته مي شود که پدران و مادران از روزگاران گذشته ، اهتمام ويژه اي در تربيت فرزندان برپايه آداب زندگي ديني داشته اند.

 مجموعه علمي فرهنگي مرات انديشه مجموعه کتاب هاي مهارت هاي زندگي را شامل 24 مجلد در موضوعات مختلف مي داند و تاکيد مي کند که از ويژگي هاي اين کتاب ها رويکردي کاملا ً ديني به مهارت هاي زندگي است  که استفاده از آيات و روايات و استخراج مهارتهاي زندگي از سيره معصومان بر جذابيت محتوايي اين کتابها افزوده است . ابوالفضل علي آبادي در پيشگفتار کتاب خود بيان مي کند که دعا وسيله ارتباط و اتصال بنده با خداست. برنامه اي است که هم براي تعليم و تربيت عقل ها و هم براي تکامل عقيده و ايمان انسان ، موثر و مفيد است . علي آبادي ادامه مي دهد که دعا برترين عبادت و محبوب ترين عمل نزد خداوند عزوجل بر روي زمين است . دعا سلام مومن و ستون دين و نور آسمان ها و زمين است. وي يادآور مي شود که در روايات از دعا به منزله کليد آمال و آرزوها ياد شده است. آن کسي که ملکوت و خزا دنيا و آخرت در دست اوست . به انسان اجازه داده تا او را بخواند و ضمانت کرده است که خواسته هاي وي را اجابت کند ؛ سپس کليدهاي خزاين و گنجينه هاي آنرا که همان دعا کردن و خواستن از اوست در اختيار انسان قرار داده است تا وي را بخوانند و او هم استجابت کند. 

نويسنده در پايان پيشگفتار خود دعا و مناجات را داراي آداب و قوانيني مي داند که براي شناخت اين قوانين ابتدا بايد جايگاه دعا را در زندگي درک کرد و سپس به آداب دعا توجه و آنگاه شرايط و موانع استجابت دعا را به خاطر سپرد ، آنچه که در نوشتار خود قصد دارد مختصري از آداب و مهارتهاي گفتگو با خدا را براي خوانندگان خود طرح کند.

ابوالفضل علي آبادي در بخش طهارت قلب مي نويسد :

به فرموده امام صادق ( ع ) دلي که در آن خاطره اي جز خاطره خدا نباشد ، پاک و مطهر است . قلبي که از هر چيز ، غير از او خالي و تهي است و جز رضاي حق و توجه به او چيزي نمي خواهد . اگر کسي اين گونه مواظب قلب خود بود ، مستجاب الدعوه مي شود . و خداوند نيز به واسطه زهد و تقوايي که بنده نشان داده است ، عيب و بدي دنيا را به او مي نماياند ، دردها و درمان ها را به او مي شناساند و او را به سلامت از دنيا بيرون مي برد.

مهارت ارتباط با خدا / مجموعه کتاب هاي مهارت زندگي با همکاري معاونت پژوهشي و آموزشي سازمان تبليغات اسلامي با قيمت 18000ريال توسط شرکت چاپ و نشر بين الملل انتشار يافته است.

نويسنده : ابوالفضل علي آبادي
چاپ و شمارگان : اول 91/ 3000 نسخه


ارسال نظرات