خبرهای داغ:
مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو گفت: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از 26 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۴۲
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسین فروزان اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو با اعتباری بالغ به 70 میلیارد ریال در حال احداث است.

مدیرعامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از 26 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است و احداث این نمایشگاه در منطقه آزاد منشاء تحول اقتصادی منطقه بوده و جذب گردشگران و سرمایه‌داران در زمینه‌های برگزاری نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی را فراهم خواهد کرد.

وی گفت: عملیات احداث نمایشگاه بین‌المللی منطقه آزاد ماکو از شهریور سال گذشته همزمان با هفته دولت آغاز شده و این نمایشگاه در زیربنای 3 هزار و 959 متر مربع در سه طبقه و در سه بخش نمایشگاهی و تاسیساتی و ادرای در حال اجرا است.

این مسؤول با اشاره به اینکه این نمایشگاه در شهریور ماه سال جاری به اتمام می‌رسد، افزود: مهر ماه امسال اولین نمایشگاه با موضوع سنگ‌های تزئینی در این نمایشگاه برگزار خواهد شد.

فروزان با اشاره به اجرای بازارچه مرزی جدید منطقه آزاد ماکو، اذعان داشت: این بازارچه مرزی با اعتبار 29 میلیارد ریال در حال ساخت است که در مساحتی به متراژ 10 هزار و 395 متر مربع با زیربنای 6 هزار و 46 متر ربع با 113 باب مغازه و در یک طبقه ساخته می‌شود.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو اظهار داشت: این پروژه طی دو مرحله به پیمانکار واگذار شده است که مرحله اول قرارداد از پیشرفت فیزیکی 97 درصدی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

وی گفت: سد شهید جواد قنبری با ظرفیت 26.5 میلیون متر مکعب بر روی رودخانه ساری‌سو احداث شده است و از اهداف این سد تنظیم آب رودخانه ساری‌سو جهت استفاده بهینه از پتانسیل آبی و توسعه و بهبود آبیاری اراضی پایاب دشت شهید قنبری است.

این مسؤول با بیان اینکه عملیات اجرایی این سد در سال 1384 آغاز و در سال 1388 آبگیری شده است، ادامه داد: در حال حاضر عملیات عمرانی شبکه آبرسانی و زهکشی این سد در دست اجرا است .

فروزان اعلام کرد: کل اراضی پایاب سد شهید قنبری 5 هزار هکتار است که از این مقدار یک هزار و 720 هکتار جزو اراضی توسعه است که از اراضی ملی به اراضی کشاورزی تبدیل خواهد شد و بقیه این اراضی حدود 3 هزار و 280 هکتار مستثنیات است که طرح‌های اراضی بهبود تامین آب در آن اجرا شده است.

مدیر عامل منطقه آزاد تجاری، صنعتی ماکو اظهار داشت: سرریز آب سد شهید جواد قنبری از طریق کانال پی‌سی به طول 9 کیلومتر به سد دانالو که بر روی سیلاب‌های فصلی روستای قورشکاک با ظرفیت 1.4 میلیون متر مکعب احداث شده وارد می‌شود.

وی تصریح کرد: از طریق این کانال مقدار 5 میلیون متر مکعب جهت آبیاری اراضی بالا دست کانال اختصاص یافته که توسط بخش خصوصی در حال مطالعه و طراحی جهت اجرای پروژه در سطح یک هزار هکتار است.

این مسؤول اعلام کرد: جهت استفاده بهینه از آب پشت سد و اجرای سیستم آبیاری تحت فشار میزان 3 هزار هکتار از اراضی پایاب این سد، از محل اعتبارات صندوق بیمه توسعه ملی وزارت جهاد کشاورزی در مرحله انتخاب است.

ارسال نظرات