خبرهای داغ:
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خبر داد
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی از دستگیری عامل هتک حرمت در فضای مجازی در ارومیه خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۴۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، حسن کوره‌بلاغی اظهار داشت: در پی شکایت یکی از شهروندان ارومیه مبنی بر اینکه فردی با هویت معلوم اقدام به انتشار تصاویر خصوصی وی در فضای مجازی می‌کند، موضوع در دستور کار ماموران پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پلیس فتا با انجام یکسری اقدامات تخصصی گسترده، فردی را در این زمینه شناسایی و پس از اخذ مجوز از مقام قضایی، متهم را دستگیر و به مقر پلیس انتقال دادند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی‌های پلیسی به بزه انتسابی اعتراف کرد و انگیزه خود را از این کار انتقام‌جویی از شاکی عنوان کرد.

این مسؤول ادامه داد: این متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی در پلیس فتا جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی شهرستان ارومیه تحویل داده شد.

کوره‌بلاغی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد که در شبکه‌های اجتماعی به هیچ وجه به فردی اعتماد نکنند و تصاویر و اطلاعات شخصی را در اختیار هیچ فردی قرار ندهند.

وی از کاربران فضای مجازی درخواست کرد در صورت بروز مشکل و یا مزاحمت افرادی در فضای مجازی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارشات مردمی با ماموران پلیس فتای استان در میان بگذارند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی آذربایجان غربی با بیان اینکه فضای مجازی به دور از واقعیت بوده از شهروندان خصوصا والدین خواست که به صورت نامحسوس ورود فرزندان را به فضای مجازی کنترل کنند و نکات ایمنی در خصوص طرز استفاده صحیح را به فرزندان بیاموزند.

این مسؤول با اشاره به اینکه فضای مجازی همانند تیغ دولبه بوده و در صورت ناآگاهی و عدم استفاده صحیح می‌تواند بسیار خطرناک باشد، افزود: کاربران فضای مجازی باید توجه داشته باشند در صورت عدم رعایت اصول ایمنی در فضای مجازی متحمل آسیب‌های فراوانی خواهند شد.

کوره‌بلاغی به کاربران فضای مجازی هشدار داد که به هیچ عنوان اطلاعات شخصی و تصاویر را که بر روی حافظه‌های قابل حمل از قبیل فلش مموری، دوربین عکاسی، موبایل، تبلت و لپ تاپ ذخیره شده است، نگهداری نکنند.

ارسال نظرات