خبرهای داغ:
فرمانده انتظامی خوی از توقیف تریلی حامل نوشابه‌های انرژی‌زای قاچاق در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۴۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۳
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اسفندیار احمدی اظهار داشت: ماموران انتظامی خوی در بازرسی از خودروهای عبوری در ایستگاه ایواغلی در محور خوی به ماکو به یک دستگاه تریلر مشکوک شده و اقدام به توقیف این دستگاه خودرو کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان در بازرسی از این تریلر تعداد 9 هزار و 375 قلم نوشابه انرژی‌زای قاچاق را کشف و ضبط کرده و در این راستا اقدام به تشکیل پرونده مقدماتی کردند.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: در این راستا یک دستگاه تریلر توقیف و یک نفر دستگیر شد که پرونده جهت سیر مراحل قانونی بعدی به مقامات قضائی شهرستان خوی تحویل داده شد.

این مسؤول به میزان ارزش ریالی محموله قاچاق اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق مبلغ 600 میلیون ریال برآورد شده است.

احمدی به عزم راسخ ماموران انتظامی خوی در راستای ریشه‌کن کردن قاچاق کالا اشاره کرد و ادامه داد: ماموران انتظامی این شهرستان با تلاش شبانه روزی در جهت ریشه‌کن شدن پدیده شوم قاچاق فعالیت می‌کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان خوی جزو شهرهای مرزی کشور است لذا این شهرستان مورد طمع قاچاقچیان کالا برای ورود کالاهای فاقد مجوز قرار می‌گیرد لذا باید توجه داشته باشیم که ریشه‌کن کردن قاچاق کالا تنها به واسطه پلیس ریشه‌کن نخواهد شد و نیازمند همکاری و مشارکت تمام مردم و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی است.

فرمانده انتظامی خوی خاطرنشان کرد: از مردم شهرستان خوی انتظار می‌رود در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق تماس با پلیس 110 با ماموران خدوم انتظامی این شهرستان در میان بگذارند.

این مسؤول با بیان اینکه قاچاق مواد غذایی علاوه بر صدمه زدن به چرخه اقتصادی کشور بر سلامت افراد جامعه نیز لطمه وارد می‌کند، تصریح کرد: بسیاری از مواد غذایی که از طریق قاچاق وارد جامعه می‌شود فاقد استاندارد از وزارت بهداشت بوده و موجب به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود لذا از مردم درخواست می‌شود از مصرف این نوع کالاها پرهیز کنند.

احمدی با بیان اینکه ادعای اینکه مصرف نوشابه‌های انرژی‌زا موجب قدرت بدنی می‌شوند، کذب است، خاطرنشان کرد: نوشیدنی‌هایی که امروزه به عنوان نوشیدنی انرژی‌زا یا ورزشی عرضه می‌‌شود نوعی نوشیدنی‌ تجاری بوده که مصرف آن برای ورزشکاران نه تنها مفید نبوده بلکه سبب افزایش قدرت بدنی آنان نمی‌شود که برای سلامتی آنان زیان‌آور است.

ارسال نظرات