خبرهای داغ:
نماینده مردم ارومیه در مجلس:

خط آهن ارومیه ـ مراغه سال آینده بهره‌برداری می‌شود

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به دستور رئیس جمهور، خط آهن ارومیه ـ مراغه تا سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۳۱
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، نادر قاضی‌پور اظهار داشت: با توجه به مشکلاتی که در احداث خط آهن ارومیه-مراغه وجود داشت اقدام به تعویض پیمانکار این پروژه ملی شد و امید است با توجه به مساعدت‌های دولت، خط آهن ارومیه تا سال آینده تکمیل وآماده بهره‌برداری شود.

وی گفت: بنا به اظهارات پیمانکاران، این پروژه نیازمند هزار میلیارد تومان بودجه است ولی در اصل اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن 200 تا 250 میلیارد تومان است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با توجه به اینکه این پروژه دارای 181 کیلومتر طول و در مسیری مسطح، بدون شیب و ارتفاع و کانال قرار گرفته است پروژه‌ای آسان و با نیاز مالی کمتر به شمار می‌رود.

قاضی‌پور بیان کرد: خط آهن اصفهان- شیراز پروژه‌ای است که دارای 524 کیلومتر طول بوده و عملیات احداث آن همزمان با ارومیه-مراغه آغاز شده است و در عین حال پروژه‌ای سخت و دارای مسیری ناهموار است، این پروژه که سه برابر خط آهن ارومیه-مراغه محسوب می‌شود افتتاح شده ولی خط آهن استان آذربایجان‌غربی هنوز درگیر مشکلات مالی است و این نشاندهنده بی‌توجهی دولت‌ها به این استان است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار