مهدی رسولی پور، جوان شهرستان شوط كه با راه اندازي مغازه جمع آوري و فروش لبنيات در گاراژ زير خانه شان با درآمد ماهانه 2 ميليون تومان براي خانواده اش كسب روزي حلال مي كند.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۲۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، آذربایجان غربی یکی از مناطق مستعد کشاورزی و دامپروری کشور است که از دیرباز تاکنون در بیشتر روستاها دامپروری در آن رایج بوده و می‌توان گفت یکی از محورهای اشتغال و تامین معاش مردم استان دامداری است که دوشا دوش فعالیت‌های بخش کشاورزی از مهمترین منابع تولیدی استان به شمار می‌رود.

امروزه تولید شیر و محصولات لبنی یکی از مهمترین فعالیت‌های صنعت دامپروری محسوب می‌شود و در برخی از کشورهای پیشرفته از کیفیت بهداشتی شیر و سرانه مصرف آن در جامعه به عنوان شاخص پیشرفت یاد می کنند اما در استان آذربایجان غربی با وجود رشد صنایع فراورده‌های لبنی، دامداری‌ها از توسعه آنچنانی جا مانده‌اند و به صورت سنتی فعالیت می کنند.

« مهدی رسولی پور جوان کار آفرین شهرستان شوط که با تبدیل گاراژ زیر خانه اش به مغازه جمع آوری و فروش محصولات لبنی توانسته است ماهانه 2 میلیون تومان از این مغازه روزی حلال برای خانواده اش کسب نماید.»

با ایشان در باره چگونگی موفقیت و رمز و راز کارش گفتگویی کردیم که به اشتراک می گذاریم.

مهدی رسولی پور در باره نحوه ورودش به عرصه لبنیات دامی می گوید: «بچه روستا بودیم و در ده کشاورزی و دامداری می کردیم. پدرم جانباز 20 درصد است. ساکن شهر که شدیم کره ها و پنیرهای پدرم را به همسایه ها و فامیلها در شهر می فروختم. چون خودم محصولات لبنی را تمیز و با کیفیت درست می کردم همه همسایه ها و آشناها در شهر می خریدند و این باعث شد به بیشتر همسایه ها حتی خیابانهای دیگر محله هم معرفی شوم تا جایی که دیگر به مشتریها نمی توانستم برسم. با خانواده ام در مورد خرید همسایه ها و مشتریها صحبت کردیم چون پدرم از تسهیلات و عرصه های بسیج سازندگی سپاه خبر داشت و ایشان باعث شد که به مشاغل خانگی روی بیاورم و عرصه لبنیات را انتخاب نمایم.»

او می افزاید:« پدرم در آغز کار کمی نگران بود ولی مخالف نبود چون فکر می کرد ضرری خواهم داشت و مشکلاتی بوجود بیاید. اما در نهایت خانواده ام کمکم کرد تا گاراژ خانه را سروسامان بدهیم و برای ایجاد مغازه لبنیاتی آماده سازی کنیم.

رسولی پور خاطرنشان کرد:« اعضای خانواده ام با دیدن مشتریها و استقبال همسایگان که حتی از چند خیابان و محله های دیگر می آمدند آرام آرام توجیه اقتصادی این کار هم برای آنها و هم برای من روشن شد. حالا کارگاه را با درآمد ماهیانه 2 میلیون تومان حاصل فروش محصولات لبنیاتی و دریافت 30 میلیون تومان تسهیلات اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی از بسیج سازندگی توانستیم با خرید دستگاه های صنعتی راه اندازی نماییم و کار تولید و فروش لبنیات را توسعه بدهیم.»

این فعال اقتصادی در باره میزان اشتغالزایی که کرده می گوید:«در کل با جمع آوری شیر و لبنیات از روستای خودمان و چند روستای دیگر و فروش این محصولات در مغازه بالغ بر 5 نفر مستقیما از این راه کسب درآمد دارند و بیشتر از 50 زن روستایی هم از این راه با در اختیار گذاشتن محصولاتشان به ما درآمد دارند.»

رسولی پور همچنین افزود:« دیپلم کشاورزی هستم و شاگرد ماشین های بین شهری بودم که این کار کمک خوبی هم برای من شده و هم درآمد برای خانواده ام. تقریبا تمام اعضای خانواده ام در این مغازه و کارگاه کمک من بوده و مشغول به کار هستند.»

این فعال اقتصادی اظهار داشت:« بسیج سازندگی سپاه خیلی کمک زیادی بهم کرده است. کمک کرد که از صفر شروع نمایم. سپاه باعث شد که همه مشتریهایم با راحتی جان ازم خرید نمایند و هیچگونه مشکلی در فروش نداشته باشم. همچنین باعث شد تا همه در روستا با راحتی جان لبنیاتشان را اعم از شیر، پنیر، کره و غیره را برای فروش در شهر به من بدهند.»

رسولی پور در ادامه اشاره کرد:« خیلی از وقتها همه محصولات لبنیشان را که در اختیارم می گذارند پول نقد دریافت نمی کردند چون خیلی از این مشتریها قشر زن و مادر خانواده می باشند بیشتر در عوض پولی که به آنها باید پرداخت می کردیم ، در خواست کالا می کردند که دفعه بعد آمدنی برایشان تهیه و خردایری نماییم و تحویلشان بدهیم. این کالا ها هم مواد غذایی و کالاهای مورد نیاز یک خانه بودند که برایشان تهیه می کنیم.

وی همچنین گفت نیاز دارد بگویم که :«زنانی در روستاها هستند، خانوارهایی در روستاهای محروم هستند که درآمدشان از همین راه است، چون توان رفتن به شهر و تهیه وسایل مورد نیاز خانه را ندارند در عوض پول شیر و لبنیاتی که از ما می گیرند لیستی از نیازهایشان به ما می دهند و خارو بار و مواد غذایی می خواهند که برایشان تهیه می نماییم.

رسولی پور در آخر ضمن ابراز موفقیتش در این کار و امید به توسعه این کار گفت:« خدارا شاکرم که توانستم سهمی درایجاد اشتغال داشته و به مشکلات روستاییان آگاهی داشته باشم و بتوانم برایشان کاری کرده باشم و درآمدی ایجاد نمایم و کمک کنم تا قسمتی از نیازهای اساسی زندگیشان را تامین نمایند، این بهترین کاری هست که مرا در این شغل نگه داشته و برای ادامه آن امید داده است.

ارسال نظرات