"202 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گندم هستند"

خرید 8 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در نخستین روزهای برداشت محصول

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی گفت: برداشت گندم از چندی روز گذشته در ساوه آغاز شده که تا به امروز 8 هزار و 800 تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان خریداری شده است.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۱۵
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۲

علی بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، از آغاز فصل برداشت گندم در اراضی زیرکشت این محصول خبر داد و اظهار داشت: برداشت گندم از چند روز پیش از اراضی زیر کشت این محصول آغاز شده که در حال حاضر گندم‌کاران ساوه‌ای در حال برداشت محصول خود هستند.

وی افزود: تاکنون 8 هزار و 500 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است و خرید گندم تا پایان شهریورماه ادامه خواهد داشت چنانچه پس از این تاریخ نیز کشاورزانی برای فروش گندم مازاد بر نیاز خود مراجعه کنند با هماهنگی‌های صورت گرفته خریداری صورت می‌گیرد.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: قیمت خرید هر کیلو گندم با افت مفید چهار درصد و افت غیرمفید دو درصد و حداکثر رطوبت 12 درصد سِن‌زدگی یک‌هزار و 270 تومان است.

بابایی با اشاره به نحوه فروش گندم مازاد بر نیاز کشاورزان گفت: کشاورزان می‌توانند مثل سنوات گذشته به شکل مستقیم به شرکت غله استان گندم مازاد بر نیاز را بفروشند یا اینکه از طریق مباشرین اقدام به این کار کنند که خود شامل فروش به تعاون روستایی یا سیلوهای فنی و خصوصی است همچنین پول محصول از سوی بانک کشاورزی به شکل متمرکز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: امسال پیش‌بینی می‌شود که بیش از 350 هزار تن گندم از سطح اراضی زیر کشت گندم برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این رقم افزایش 20 درصدی خواهد داشت چراکه در سال گذشته 280 هزار تن گندم در استان تولید شد که بیش از 275 هزار تن آن از کشاورزان خرید تضمینی شد.

رئیس جهادکشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: 57 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گندم آبی و 145 هزار هکتار آن زیر کشت گندم دیم است.

بابایی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به زمان مبارزه با پوره سِن حتما کشاورزان نسبت به این امر اقدام لازم را داشته باشند تا بتوانند گندم با کیفیت مناسبی را برداشت کنند چراکه اگر سِن‌زدگی بیش از حد استاندارد باشد هرکیلو گندم با قیمت 10 تومان کمتر خریداری خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات