بودجه‌ای که کم‌کم آب رفت؛

بیش از 3 میلیارد ریال در یک سال به آموزش و پرورش اعتبار استانی تزریق شد

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: از برآورد 2 میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار لازم برای طرح‌های آموزش و پرورش در مدت یک‌سال تنها 350 میلیون تمان این اعتبار محقق شد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۱۰
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهریار فولادوند پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به کمبود بودجه تخصیص یافته به آموزش و پرورش اظهار داشت: به فراخور جلسات طرح‌ها در شورا مطرح می‌شد و اعتبار لازم برای طرح‌های مصوب تخصیص می‌یافت.

وی افزود: به درخواست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی بنا شد که با سنجش حداقل اعتبارات برای در طول یک‌سال جمع اعتبارات لازم را اعلام و درخواست داشته باشیم که با در نظر گرفتن حداقل‌ها 2 میلیارد و 500 میلیون تومان نیاز به تزریق بودجه به آموزش و پرورش استان بودیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: این میزان بودجه موافقت نشد و تنها با یک‌میلیارد رایل این بودجه موافقت شد ولی بازهم با توجه به شرایط اقتصادی حاکم مقرر شد که 500 میلیون تومان از این اعتبار حتما به آموزش و پرورش تخصیص یابد که بازهم در مرحله پرداخت در حال حاضر 350 میلیون تومان این اعتبار پرداخت شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: امیدواریم که امسال شاهد باشیم که این اعتبارات به میزان بیشتری تخصیص یابد تا دست کم بتوانیم در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت مشکل تامین اعتبار نداشته باشیم.

فولادوند با اشاره به لزوم غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان گفت: بخش اعظمی از نگرانی و دغدغه‌های خانواده‌ها با توجه به توطئه‌های دشمن و آسیب‌های اجتماعی به موضوع اوقات فراغت دانش‌آموزان برمی‌گردد با توجه به اینکه آموزش و پرورش از نظر قانونی تعهدی نسبت به برنامه‌های تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان ندارد اما با توجه به انتظارات جامعه و جایگاه این دستگاه فرهنگی اقدامات جدی در زمینه غنی‌سازی اوقات فراغت انجام می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: چگونگی گذراندن اوقات فراغت مانع از گسترش بزهکاری جوانان شده و استفاده نادرست از آن نیز می‌تواند سرنوشت جوانان را تهدید کند و امسال نیز به مانند سال‌های دیگر این طرح را با همکاری سازمان جوانان، کانون پرورش فکری، کانون فرهنگی هنری مساجد و دستگاه‌های اجرایی دیگر این طرح را اجرا خواهیم ساخت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات