معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: 40 هزار دانش‌آموز استان مرکزی در 290 پایگاه طرح‌ اوقات فراغت شرکت می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۰۹
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، علی شیرخانی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در سالن جلسات این شهر برگزار شد با اشاره به اهمیت غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان اظهار داشت: ارائه برنامه‌های هدفمند ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان آثار فرهنگی، روانی و اجتماعی را به همراه دارد که زمینه‌ساز کاهش آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی در جامعه خواهد بود.

وی افزود: غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان نقش موثری در افزایش روحیه نشاط، خلاقیت، شکوفایی استعدادها، کاهش اثرات مخرب، بالا رفتن روحیه توان جمعی در انجام مشارکت‌های مورد نیاز و پویایی و تحرک زندگی اجتماعی دارد که با پر کردن اوقات فراغت متمایز است چراکه به دنبال فراغت فعال و پرورش مهارت دانش‌آموزان هستیم.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: تقویت قوه خیال و همزاد پنداری از رویکردهای جدید آموزش و پرورش استان مرکزی است چراکه هنر و خلاقیت به بحث فراغت فعال و پرورش مهارت این قشر از جامعه کمک می‌کند.

شیرخانی با اشاره به تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در طرح اوقات فراغت اینس ازمان گفت: در طرح اوقات فراغت امسال 40 هزار دانش‌آموز از طریق یک‌هزار و 333 مربی دوره‌های مختلف را به مدت 42 ساعت سپری خواهند کرد.

وی افزود: طرح اوقات فراغت برای این تعداد دانش‌آموز 8 میلیارد و 900 میلیون ریال خواهد بود که با توجه به اهمیت اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی استان اعتباری معادل 610 میلیون ریال به این بخش تخصیص خواهد یافت.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: برنامه‌های بسیار خوبی به منظور افزایش روحیه تعاون و امید ویژه دانش‌آموزان در تابستان در نظر گرفته شده که مهم‌ترین این برنامه‌ها طرح هجرت ویژه دانش‌آموزان است که با همکاری بسیج سازندگی برگزار می‌شود.

شیرخانی خاطرنشان کرد: امسال در زمینه ارائه برنامه‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان 290 پایگاه در 15 منطقه استان، طرح کانون محله و ارائه برنامه برای سکونت‌گاه‌های غیررسمی با توجه به اینکه در این مناطق 27 هزار و 500 دانش‌آ‌موز زندگی می‌کنند در 13 پایگاه ارائه خواهد شد که امسال افزایش سه درصدی خواهد داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: پوشش 21 درصدی مناطق آسیب خیز استان هم در برنامه قرار دارد که از تعداد یک‌هزار و 581 نفر به 5 هزار و 700 نفر افزایش پیدا خواهد کرد و این افراد در کانون‌های محله خود فعالیت خواهند داشت و از برنامه‌های در نظر گرفته شده به منظور اوقات فراغت استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات