"تنها دو هنرستان کشاورزی در سطح استان مرکزی فعالیت دارند"

حضور بیش از 5 هزار هنرجو در طرح کارورزی و کارآموزی

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: در طرح کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان سال سوم متوسطه دوم مقطع هنرستان تعداد 5 هزار و 892 هنرجو در سطح استان شرکت خواهند کرد.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۰۸
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، مجتبی حیدری پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به مصوبه جلسه 915 شورای عالی آموزش و پرورش اظهار داشت: در این مصوبه بنا شد در اجرای قانون پذیرش دانشجو در دانشگاه‌ها و مراکز عالی کشور به منظور ایجاد زمینه ارتقاء سوابق تحصیلی دانش‌آموزان و تاثیر آن در آزمون ورودی دانشگاه‌ها به فارغ‌التحصیلان دوره متوسطه از سال 84 به بعد فرصتی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

وی افزود: با توجه به این مصوبه افراد متقاضی سال تحصیلی 84 به بعد به منظور ترمیم و افزایش دروس نهایی اجازه دارند یک بار به شیوه داوطلب آزاد در آزمون شرکت کرده و در یکی از نوبت‌های امتحانی خرداد، تیر یا شهریورماه در دروس مورد نظر امتحان دهند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: هزینه حضور در امتحان و صدور گواهینامه لازم برعهده داوطلب بوده و از آنجا که در تاریخ 24 اسفندماه سال گذشته با امضاء ریاست جمهوری به آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ شده بنا شد تا هزینه‌ها به شکل استانی برای داوطلبان مشخص شود که این امر منوط به تصویب نرخ در شورای آموزش و پرورش استان است.

حیدری ادامه داد: با توجه به اینکه شورای آموزش و پرورش تشکیل جلسه نداده بود ناچار در این جلسه هزینه‌ها را با تائید شورا مصوب خواهیم ساخت ولی براساس برآورد هزینه‌ها برای هر داوطلب 300 هزار ریال و هر واحد درسی 60 هزارریال در شورای برنامه‌ریزی آموزش و پرورش درنظر گرفته شده است.

وی افزود: 147 داوطلب برای بهره‌ندی از این فرصت ثبت نام کرده‌اند، با توجه به اینکه نمرات این دانش‌آموزان در کنکور تأثیرگذار خواهد بود، افرادی که نمرات پایین را کسب کرده‌اند می‌توانند برای کسب نمره بیشتر در آزمون‌های خرداد و شهریورماه شرکت کنند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: امسال براساس مصوبات مجلس 30 درصد اثرگذاری مثبت درنظر گرفته شده و سال آینده مجدد شورای عالی آموزش و پرورش براساس مصوب مجلس آئین نامه‌ای را تدوین خواهد کرد که نمرات پائین دروس نیز اثر منفی نداشته باشد.

حیدری در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اهمیت طرح کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان در هنرستا‌ن‌ها گفت: هدف از ایجاد درس کارآموزی و کارورزی قرار گرفتن دانش‌آموز در محیط واقعی آموخته‌های تئوری خود را به مرحله اجرا درآورد.

وی افزود: تعداد دانش‌آموزانی که می‌بایست در این طرح شرکت کنند در سطح استان مرکزی 5 هزار و 892 هنرجو خواهد بود که از اول تیرماه تا پایان مردادماه امسال در این طرح شرکت خواهند کرد.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: 2 هزار و 515 نفر از این هنرجویان در بخش صنعت، 3 هزار و 220 نفر در بخش خدمات و 147 نفر در بخش کشاورزی خواهد بود که باتوجه به اینکه تنها دو هنرستان کشاورزی یکی در خمین و دیگری در شازند مستقر هستند در بخش کشاورزی متاسفانه متقاضی کمتری را شاهد بوده‌ایم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعداد زیادی از دستگاه‌ها و نهادها با آموزش و پرورش در این زمینه همکاری کرده‌اند اما متأسفانه تعدادی از دستگاه‌ها نیز با این نهاد همکاری لازم را ندارند که می‌طلبد شورای آموزش و پرورش استان تکلیف سازمانی برای این دستگاه‌ها در زمینه افزایش همکاری با این بخش را ابلاغ کند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار