استاندار مرکزی گفت: نوجوانان تحت تأثیر عوامل متعددی به سمت آسیب‌های اجتماعی کشیده می‌شوند ولی مدیریت و برنامه‌ریزی صحیح در غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در کاهش آسیب‌های اجتماعی تاثیر بسزایی خواهد داشت.
کد خبر: ۸۶۹۱۷۰۶
|
۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، محمود زمانی‌قمی پیش از ظهر امروز در نشست شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در استانداری مرکزی برگزار شد با اشاره به لزوم توجه به بحث اوقات فراغت دانش‌آموزان و تخصیص اعتبارات لازم برای این امر اظهار داشت: آسیب‌های اجتماعی و تهدیدهای مختلفی در جامعه وجود دارد که غیرقابل انکار نیست به طوری که مقام‌معظم رهبری با مسئولین جلسات متعددی را در این زمینه برگزار کرده‌اند و فرمودند "20 سال دیر به این مسئله وارد شده‌ایم".

وی افزود: باید با برنامه و تیزبینی از آن‌ها پیشگیری کرد، آسیب‌های اجتماعی بیشتر نسل جوان به ویژه دانش‌آموزان را تهدید می‌کند چرا که در زمان‌های فراغت از تحصیل دانش‌آموزان بیشتر در مسیرهایی قرار می‌گیرند که آنان را به دام بسیاری از انحرافات مختلف می‌کشاند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: بسیاری از آسیب‌ها در زمان فراغت از تحصیل و بیکار ماندن این قشر رخ می‌دهد اما اگر در طرح‌های اوقات فراغت بتوانیم حداقل 6 ساعت از زمان یک دانش‌آموز را به نحو مطلوب پر کنیم بی‌شک بهتر است چراکه اگر در آینده این دانش‌آموز از آسیب‌های اجتماعی مصون می‌ماند و هزینه‌های سنگینی بر دولت و خانواده‌ها تحمیل خواهد شد.

زمانی‌قمی ادامه داد: تمامی دستگاه‌های متولی باید در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه به ویژه در نسل جوان حساس باشند و برای آن برنامه ارائه دهند، هزینه‌های پر کردن اوقات فراغت دانش‌آموزان در مقابل هزینه‌های ناشی از آسیب اجتماعی که برای خانواده و اجتماع ایجاد می‌شود درخور مقایسه نیست.

بخش خصوصی و دولتی مکلف به همکاری در طرح کارآموزی و کارورزی دانش‌آموزان هنرستانی

وی با اشاره به طرح کارآموزی و مهارت‌ورزی ویژه دانش‌آموزان سال سوم متوسطه فنی‌و حرفه‌ای فزود: گذراندن دوره‌های کارآموزی و کارورزی برای دانش‌آموزان متوسطه نیز امری ضروری است و تمام امکانات بخش دولتی و خصوصی در این راستا باید به کار گرفته شود.

استاندار مرکزی با اشاره به مشارکت بخش دولتی در این زمینه گفت: بخش دولت از نظر تعلیم و تربیت بهترین امکانات و محیط برای دانش‌اموزان این مقطع تحصیلی به شمار می‌رود و باید امکانات خود را در اختیار آموزش و پرورش قرار دهند تا در این راستا مورد بهره‌بردار قرار گیرد و چنانچه همکاری لازم را نداشته باشند با دستگاه‌های ذی‌ربط برخورد می‌شود.

زمانی‌قمی با اشاره به لزوم مشارکت بخش خصوصی در این طرح گفت: برای بخش خصوصی نیز به صورت مستمر حمایت‌های مختلف بخش دولتی در زمینه‌های مختلف پیش بینی شده و باید در این بخش نیز همکار آموزش و پرورش در جذب دانش‌آموزان برای گذراندن دوره‌های کارورزی و کارآموزی باشند.

وی افزود: صنعت و معدن و شرکت شهرک‌های صنعتی استان باید امکانات بخش خصوصی در این زمینه را فراهم سازند، توجه داشته باشید که یک فرد بی‌مهارت بیشتر در معرض آسیب‌های اجتماعی قرار می‌گیرد از این‌رو بایستی زمینه مهارت آموزی را در جامعه بیش از پیش فراهم سازیم چراکه کارورزی و کارآموزی دانش‌آ‌موزان زمینه‌ساز ایجاد و توسعه اشتغال آنان در آینده خواهد بود.

در پایان این جلسه نرخ شهریه ثابت 300 هزار ریال و هر واحد درسی 60 هزار ریال تعیین نرخ مربوط به ترمیم نمرات نهایی از سوی استاندار مرکزی مصوب شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات